Az Autosport szakértője, a korábban hosszú időn át az F1-ben dolgozó Gary Anderson is megszólalt a Red Bull hétvégi kapitális hibájával kapcsolatban, elemzésében arra a magyarázatra helyezve a hangsúlyt, miszerint a monacói garázs speciális kialakítása okozta a győzelem elvesztését.
Ez a kifogás nem állja meg a helyét: az F1 nem először versenyzett itt, a Red Bull pedig épp elég monacói futamot nyert ahhoz, hogy elkerüljön egy ilyen egyszerű hibát. Amikor a verseny reggelén kiderült, hogy nedves lesz a pálya, a csapatoknak tudniuk kellett, hogy az összes fajta abroncsra szükség lesz, esősre, átmenetire és a három slick-keverékre – felsorakoztatva a paplanjaikban, készen állva a cserére.
Így lett volna választási lehetőségük, ha reagálni kell az időjárásra, finomítani és megváltoztatni a tervet. Amikor a rajthoz közeledve továbbra is esett, akkor kellett volna előhozni egy újabb szett esős és átmeneti gumit a rajthoz. Aztán a verseny során folyamatosan informálnod kell a bokszszemélyzetet, hogy mi a terv arra az esetre, hogy ha egy versenyző hirtelen beesik a bokszba. Ne feledjük, ez az esős Monaco, minden esély megvan rá, hogy valaki nekimegy a korlátnak, így mindig készen kell állni – már csak azért is, mert a pálya nagyon rövid.
Monacóban az a mottó, hogy ne veszíts pozíciót a pályán, épp ezért folyamatosan készen kell állni arra, hogy további értesítés nélkül fel tudj rakni egy friss szettet. Előfordulhat, hogy a mérnökök szeretnék meggondolni magukat, de még mindig jobb lágy gumikon kimenni a pályára, mint kilenc másodpercet várni egy szett szuperlágyra.
A Red Bull viszont nem így tett, úgy kezelte Monacót, mintha egy normális verseny lenne, ahol rengeteg időd van meghozni a döntést. Ez pedig nagyon sokba került, s nem maradt más, csak egy frusztrált versenyző, aki egymás után a második győzelmét veszítette el a csapat hibájából. Szóval a pitwallon ülőknek (akik Monacóban tulajdonképpen egy a garázs feletti irodában kapnak helyet) okosabbnak kellett volna lenni annál, mint hogy megpróbálnak az utolsó pillanatban egy másik keveréket választani, miközben az abroncsok nincsenek ott a garázsban.
Sőt, talán a bokszszemélyzet valamely tagja is felülírhatta volna a csapat utasítását, és felrakathatta volna a lágyakat tudván, hogy időt veszítenek azzal, hogy előhozzák a szuperlágyakat. Végül is ha így lett volna, és Ricciardo megtartja a vezetést, szinte egészen biztosan megnyerte volna a versenyt.