Silverstone-ban a futam első etapjában a Mercedes autói üldözték a két Williamst, és mivel előzni nem tudtak, a címvédők úgy próbálták kijátszani a grove-iakat, hogy a 14. körben készenlétbe állították a csapattagokat a bokszban, mintha kerékcseréhez készülődnének, abban a reményben, hogy a Williams azonnal reagál és kihívja egyik autóját. Pat Symondsék nem kapták be a horgot és ők is a pályán maradtak, így ez a húzás végül semmilyen hatással nem volt a verseny végkimenetelére, ám a leintés után mégis kereszttűzbe került a Mercedes taktikája.
A múltban még rendszeresen előfordult, hogy kiélezett csata során a csapatok álcaként bokszkiálláshoz szólították a személyzetet, ezzel próbálva gyors döntésre kényszeríteni a riválisukat, ám egy az elmúlt évek során bevezetett szabály értelmében ilyen trükközés ma már nem engedélyezett. Az időnként előforduló bokszutcai balesetek, elszabaduló kerekek láttán ugyanis az FIA megtiltotta, hogy indokolatlanul a bokszban álljon a személyzet, egy ilyen látszatkerékcsere pedig - amiről a versenyző nem is tud -, egyértelműen kimeríti ennek a fogalmát.
Az F1 sportszabályzatának 23.11-es cikkelye kimondja, hogy „a csapatok személyzetének csak közvetlenül az előtt szabad kilépnie a bokszutcába, hogy dolgozni kezdenének az autón, és miután befejezték, azonnal vissza kell térniük a garázsba.”
A versenyt követően az FIA egyik szóvivője is beszélt a helyzetről, kijelentve, hogy tényleg nem volt helyes, amit a Mercedes tett. Toto Wolff a futam után őszintén beszélt arról, hogy a csapat nem szándékozott kiállni abban a pillanatban, ám ekkor már késő volt ahhoz, hogy a versenybírók ítélkezzenek velük kapcsoaltban.
„A történtek pillanatában a Mercedes lépése rendben volt, hiszen senki sem tudta, hogy nem akartak kiállni. Valójában még most sem tudhatjuk biztosan. Ám annak fényében, hogy állítólag utólag maguk is elismerték az átverés tényét, valójában bűnbe keverték magukat” - mondta a szóvivő a Motorsport kérdésére, majd gyorsan hozzátette, hogy a Magyar Nagydíjtól szigorúbban fogják venni az ilyen gyanús eseteket.
„Tényleges okok nélkül így kiállni a bokszutcába nem engedélyezett. Nehézséget jelent viszont számunkra annak bizonyítása, hogy egyértelmű szabálysértés történt. Ám nem akarunk a továbbiakban ilyen lehetőséget adni senkinek, ezért beszélni fogunk erről az összes csapattal Magyarországon, és figyelmeztetjük őket, hogy minden alkalommal látni és hallani akarjuk a bizonyítékokat arra, hogy tényleg szándékukban áll kiállni a bokszba.”
A szóvivő joggal aggódik, hiszen egyes esetekben tényleg nem könnyű eldönteni, hogy tényleg csak csapdaként lett-e mozgósítva a személyzet, mivel előfordulnak olyan helyzetek, amikor a körülmények változása miatt a csapat és a versenyző az utolsó pillanatban gondolja meg magát, és mégis elhalasztja a kerékcserét. Ennek kiszűrése érdekében az FIA a vitás esetekben a rádiókommunikációt is át fogja vizsgálni, hogy megbizonyosodjanak róla, a versenyző egyáltalán tudott-e a bokszkiállás lehetőségéről.