1. Sebastian Vettel több mint egyéves nyeretlenségi sorozatot szakított meg önmaga és a Ferrari számára is. Ő legutóbb a 2013-as szezonzáró Brazil Nagydíjon tudott győzni, a Ferrari várakozása pedig már majdnem két éve tartott, hiszen 2013. május 12-én ünnepelhettek utoljára Fernando Alonso sikere nyomán. Ez volt az olaszok leghosszabb győzelem nélküli periódusa az 1990-es Spanyol és az 1994-es Német Nagydíj közötti ínséges idők óta.
2. A 2008-as Olasz Nagydíj óta először hallhattuk a dobogón egymás után a német és az olasz himnuszt felcsendülni. Már akkor is Vettel tiszteletére szólt, aki a Toro Rossóval vitt véghez csodát. A Ferrarinál a 2006-os Kínai Nagydíj, azaz Michael Schumacher utolsó győzelme óta először élhették át ezt az érzést.
3. Lewis Hamilton 150. F1-es futamát teljesítette, de nem tudott győzelemmel ünnepelni. Szombaton azért legalább megszerezte pályafutása 40. pole-ját.
4. Nico Rosberg 10. leggyorsabb körét jegyezte, az elsőt Malajziában. Ám ezzel is még csak a 6. helyen áll a leggyorsabb körök számát tekintve a jelenlegi mezőnyben.
5. Pastor Maldonado tovább folytatja már-már hihetetlen negatív sorozatát. Van három pálya, amelyeken idén ötödik évébe lépő karrierje során még egyszer sem tudott célba érni: Melbourne, Sepang és Monaco. Ausztráliában két hete folytatni tudta a szériát, és most Malajziában sem látta meg a kockás zászlót. Ez egyben azt is jelenti, hogy sohasem fejezte még be a szezon első két versenyét.
6. A rendszer 2006-os bevezetése óta most fordult elő először, hogy két egymást követő versenyhétvégén mindkét McLaren kiesett az időmérő első szakaszában, a Q1-ben. Roberto Merhi jelenléte mentette meg a csapatot attól, hogy ez két egymást követő utolsó rajtsor legyen.
7. Max Verstappen a 6. helyre kvalifikálta a Toro Rossót, ezzel már pályafutása második F1-es versenyén beállította 107 nagydíjrajttal rendelkező apja legjobb időmérős eredményét. Jos Verstappen csak az 1994-es Belga Nagydíjon rajtolt a 6. pozícióból, ám akkor a dobogó alsó fokáig jutott. Fiának most a 7. hely lett a jutalma, de ezzel is kényelmesen biztosította, hogy ő legyen minden idők legfiatalabb pontszerzője. 17 évesen, 5 hónaposan és 29 naposan Danyiil Kvjat tavalyi rekordját döntötte meg több mint két évvel!
8. A Ferrari Vettel révén két év után először kezdhetett meg futamot az első rajtsorból - 2013-ban Sepangban Felipe Massa állt a második helyen. Az idei futam rajtrácsa azonban a tavalyival is mutatott hasonlóságot, hiszen ugyanúgy Hamilton, Vettel és Rosberg foglalták el az első három helyet. Vettel mindkétszer hajszálra volt itt az első rajthely megcsípésétől - míg egy évvel korábban 55, addig most 74 ezreddel maradt el a pole-tól.
9. Zsinórban a harmadik malajziai időmérő zajlott esőben - 2013-ban ráadásul hasonló mintázattal, vagyis szárazon kezdődött, és vizes pályán ért véget.
10. A Manor pilótája, Will Stevens két egymást követő sikertelen rajttal rendelkezik, hiszen Melbourne-ben nem kvalifikált, most pedig műszaki hiba miatt nem jutott el a rajtrácsig. Hasonló rossz sorozatot legutóbb a Minardinál versenyző Alex Yoong produkált 2002-ben, amikor Imolában nem tudott kvalifikálni, majd a következő futamon, Barcelonában nem állt fel a rajtrácsra.