DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 6. hétfő
F1

Így reagál az F1 a sisaktilalomra

Felipe Massának és Niki Laudának tetszik az ötlet. Kiderült, a tiltás egy kompromisszumos megoldás, az FIA-nak eredetileg egészen más elképzelése lett volna a versenyzők felismerhetőbbé tételéről.

Egy korábban is mérlegelt, de csak idén bevezetett szabályváltoztatásról számolhattunk be a héten: az FIA úgy döntött, arra kötelezi a Formula-1-es mezőny tagjait, hogy ugyanazt a sisakfestést használják az egész szezon folyamán. Ezzel megakadályozzák, hogy egyesek – főleg Sebastian Vettel, aki épp idén tervezett volna leszokni erről a szenvedélyéről – akár futamról futamra dizájnt cseréljenek, vagy egy számukra különleges versenyen speciális, egyszeri mintázattal jelenjenek meg.



A változás nem csak a rajongókat osztja meg – az Auto Motor und Sport a Formula-1 több figuráját is megszóltatta. „Én az állandóság híve vagyok” – emelte ki Alex Wurz, a versenyzői szövetség, a GPDA elnöke. „De komolyan, mi jöhet még ezután? A hajviseletre is szabályokat írnak ki?”

Felipe Massa azonban, akit könnyen fel lehet ismerni zöld sisakjáról, ellenkező véleményt vall: „A sisakod a második arcod. Nem értem, miért kell állandóan változtatni rajta” – nyilatkozta a brazil.

Az FIA célja az, hogy az állandó sisakfestéssel felismerhetőbbé tegyék az egyes versenyzőket a közönség számára. Az F1 Bizottság legutóbbi találkozóján Bernie Ecclestone és Jean Todt, a nemzetközi szövetség elnöke először nagyobb rajtszámokat szerettek volna, de ezt a javaslatot a csapatok a szponzorokra való tekintettel elutasították. Todt ezután azt javasolta, hogy a Le Mans-i prototípusokhoz hasonló „uszonnyal” szereljék fel az autókat, amelyen nagyméretű rajtszám, a versenyző neve és zászló is megjelenne. A versenyszervezőknek tetszett az ötlet, de az istállók ezt is elutasították. A sisaktilalom végül kompromisszumos megoldásként született meg.

„Azt hiszem, van benne valami” – értékelt Niki Lauda, a Mercedes elnöke, aki minden kérdésről előszeretettel megosztja a nagyvilággal véleményét, és persze humorosnak vagy ironikusnak szánt megjegyzésekkel sem szokott spórolni. „Néha még én sem ismerem meg a saját versenyzőim az autójukban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: