Csapatok
A 2014 őszén csődbe ment Marussia biztosan, a Caterham pedig valószínűleg nem lesz ott a 2015-ös rajtrácson.
A McLaren Honda-motorra váltott Mercedesről – a japánok hat kihagyott évet követően térnek vissza az F1-be.
A Lotus, mely egyelőre csak feltételes nevezőként szerepel a hivatalos listán, Renault-ról Mercedes-motorra váltott, azaz a franciák csak a Red Bullt és a Toro Rossót látják el erőforrásokkal.
Versenyzők
Fernando Alonso a McLarenhez igazolt Kevin Magnussen helyére, aki tesztpilóta lesz.
Sebastian Vettel a Ferrarihoz igazolt a távozó Alonso helyére.
A Red Bull Danyiil Kvjatot léptette elő a Toro Rossótól Vettel helyére.
A Toro Rosso két újonc versenyzővel vág neki az évnek: Carlos Sainz és Max Verstappen lesznek a faenzaiak pilótái. Jean-Eric Vergne a Ferrari tesztpilótája lett.
A Sauber szintén mindkét versenyzőjét lecserélte: az újonc Felipe Nasr csapattársa a Caterhamtől érkező Marcus Ericsson lesz. Esteban Gutierrez szintén a Ferrarihoz igazolt tesztversenyzőként.
Az egyelőre kérdéses, hogy a helyét elvesztő Adrian Sutil, Max Chilton és Kamui Kobayashi hol folytatja versenyzői karrierjét.
A 2015-ös felállás
Mercedes AMG Petronas Formula One Team (Mercedes)
44 Lewis Hamilton
6 Nico Rosberg
Infiniti Red Bull Racing (Renault)
3 Daniel Ricciardo
26 Danyiil Kvjat
Williams Martini Racing (Mercedes)
19 Felipe Massa
77 Valtteri Bottas
Scuderia Ferrari (Ferrari)
5 Sebastian Vettel
7 Kimi Raikkönen
McLaren Honda (Honda)
14 Fernando Alonso
22 Jenson Button
Sahara Force India F1 Team (Mercedes)
27 Nico Hülkenberg
11 Sergio Perez
Scuderia Toro Rosso (Renault)
33 Max Verstappen
55 Carlos Sainz
Lotus F1 Team (Mercedes)*
8 Romain Grosjean
13 Pastor Maldonado
Sauber F1 Team (Ferrari)
9 Marcus Ericsson
12 Felipe Nasr
Versenynaptár
A hivatalos terv szerint 21 futamot rendeznek az idén, ám a december elején még május 3-ai dátummal szereplő Koreai Nagydíj szinte bizonyosan nem lesz megtartva. A naptár legújabb változatában ennek megfelelően már csak húsz verseny szerepel, de a szezon hossza továbbra is 21 futamban van megadva.
Március 15. Ausztrália (Melbourne)
Március 29. Malajzia (Sepang)
Április 12. Kína (Sanghaj)
Április 19. Bahrein (Szahír)
Május 10. Spanyolország (Barcelona)
Május 24. Monaco (Monte-Carlo)
Június 7. Kanada (Montreal)
Június 21. Ausztria (Spielberg)
Július 5. Nagy-Britannia (Silverstone)
Július 19. Németország (?)
Július 26. Magyarország (Hungaroring)
Augusztus 23. Belgium (Spa)
Szeptember 6. Olaszország (Monza)
Szeptember 20. Szingapúr (Marina Bay)
Szeptember 27. Japán (Suzuka)
Október 11. Oroszország (Szocsi)
Október 25. USA (Austin)
November 1. Mexikó (Mexikóváros)
November 15. Brazília (Interlagos)
November 29. Abu Dhabi (Yas Marina)
Tesztek
1. téli teszt: február 1-4 (Jerez)
2. téli teszt: február 19-22 (Barcelona)
3. téli teszt: február 26-március 1 (Barcelona)
Fontosabb szabályváltozások
Nem osztanak dupla pontokat a szezonzáró versenyen.
Az egy szezonban felhasználható erőforrások száma ötről négyre csökken.
Az autók minimumsúlya 702 kilogrammra emelkedik.
Bevezetik a virtuális safety car-rendszert.
A safety car nem várja meg, mire a körüket visszakapó autók felzárkóznak a mezőny végére, ezzel rövidebb lesz az újraindítás előtti idő.
Az erőforráselemek cseréje miatti büntetések le nem töltött részét nem viszik át a következő versenyre, hanem időbüntetés formájában töltik le az adott futamon.
Az öt másodperces büntetés mellé bevezetik a tíz másodperces büntetést, melyet szintén a bokszkiállás során lehet letölteni – ellentétben a stop&go-val.