DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Tényleg kiszállhat a Mercedes az F1-ből?

Ha a költségcsökkentés jegyében standardizálják a hibridrendszereket, az a Mercedes kiszállásához vezethet, a magas költségek viszont más gyártókat űzhetnek el. Két jövő áll a Formula-1 előtt.

Christian Horner már egy ideje a motorfejlesztésre, illetve magára a motorformulára vonatkozó szabályok megváltoztatásának élharcosa, s több javaslata is volt ezzel kapcsolatban: lazább befagyasztási szabályok, ikerturbó, standard ERS.

horner2_d



A költségcsökkentések szempontjából utóbbi a legfontosabb, hiszen az egységes hibridrendszer jelentősen olcsóbbá tenné a fejlesztést, s így alacsonyabb áron adhatnák a motorszállítók az erőforrásokat az ügyfeleknek is. A felvetés legnagyobb ellenzője a Mercedes, akik szerint épp a hibridrendszerek harca a megújult F1 egyik legfontosabb aspektusa – de emellett alighanem a rengeteg pénz és munka árán megszerzett előnyüket is féltik.

Az Autosport beszámolója kitér arra, hogy a Mercedes a szabályok megváltoztatása esetén akár ki is szállhat az F1-ből, különösen abban az esetben, ha jövőre újra besöprik a címeket, és már „nem marad mit megnyerni”. Christian Horner szerint ennek valóban fennállhat a veszélye, de változtatás nélkül ugyanúgy gyártókat fog veszíteni az F1. A brit csapatvezető az Autosportnak nyilatkozott:

„Mit tehetünk? Ha így marad, azzal valószínűleg a Renault-t és egy vagy két másik gyártót űzzük el. Azt kell tenni, ami jó a sportnak, és nem azt, ami egy adott gyártónak jó. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne hozzuk rendbe a dolgokat 2016-ra. Meg kell szabadulni pár kütyütől, hogy ismét a pilóta vezesse az autót. Az energiakezelésről és egyebekről túl sok szó esik verseny közben, ezt vissza kell fogni, hogy ismét a pilóta vezessen” – mondta Horner, aki szemlátomást nem lett volna ellene a rádióforgalmazás korlátozásának, melynek eltörlését az F1 Bizottság kezdeményezte a héten.

vettel_usa_2_D

A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hogy az F1 előtt jelenleg két út áll: a szabad fejlesztés és a költségcsökkentés. „Tulajdonképpen egy döntés áll előttünk. Mondhatjuk azt, hogy 2016-ra mindent megnyitunk, mindenki költsön, amennyit akar, és legyen szabad fejlesztés. Nem hiszem, hogy bármelyik gyártónak tetszene most ez, és egy-kettőt el is veszíthetünk, ha ezen az úton indulunk el.”

„Vagy azt mondjuk, hogy próbáljuk mérsékelin a költségeket, és tenni valamit, ami nem akadályozza a versengést, de visszafogottabb és felelősségteljesebb, ami az ügyfeleknek is hasznos. Számomra ez sokkalta logikusabb útnak tűnik. Persze nem fog mindenkinek tetszeni, de összességében jobb lenne így az F1 számára.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: