Christian Horner már egy ideje a motorfejlesztésre, illetve magára a motorformulára vonatkozó szabályok megváltoztatásának élharcosa, s több javaslata is volt ezzel kapcsolatban: lazább befagyasztási szabályok, ikerturbó, standard ERS.
A költségcsökkentések szempontjából utóbbi a legfontosabb, hiszen az egységes hibridrendszer jelentősen olcsóbbá tenné a fejlesztést, s így alacsonyabb áron adhatnák a motorszállítók az erőforrásokat az ügyfeleknek is. A felvetés legnagyobb ellenzője a Mercedes, akik szerint épp a hibridrendszerek harca a megújult F1 egyik legfontosabb aspektusa – de emellett alighanem a rengeteg pénz és munka árán megszerzett előnyüket is féltik.
Az Autosport beszámolója kitér arra, hogy a Mercedes a szabályok megváltoztatása esetén akár ki is szállhat az F1-ből, különösen abban az esetben, ha jövőre újra besöprik a címeket, és már „nem marad mit megnyerni”. Christian Horner szerint ennek valóban fennállhat a veszélye, de változtatás nélkül ugyanúgy gyártókat fog veszíteni az F1. A brit csapatvezető az Autosportnak nyilatkozott:
„Mit tehetünk? Ha így marad, azzal valószínűleg a Renault-t és egy vagy két másik gyártót űzzük el. Azt kell tenni, ami jó a sportnak, és nem azt, ami egy adott gyártónak jó. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne hozzuk rendbe a dolgokat 2016-ra. Meg kell szabadulni pár kütyütől, hogy ismét a pilóta vezesse az autót. Az energiakezelésről és egyebekről túl sok szó esik verseny közben, ezt vissza kell fogni, hogy ismét a pilóta vezessen” – mondta Horner, aki szemlátomást nem lett volna ellene a rádióforgalmazás korlátozásának, melynek eltörlését az F1 Bizottság kezdeményezte a héten.
A Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hogy az F1 előtt jelenleg két út áll: a szabad fejlesztés és a költségcsökkentés. „Tulajdonképpen egy döntés áll előttünk. Mondhatjuk azt, hogy 2016-ra mindent megnyitunk, mindenki költsön, amennyit akar, és legyen szabad fejlesztés. Nem hiszem, hogy bármelyik gyártónak tetszene most ez, és egy-kettőt el is veszíthetünk, ha ezen az úton indulunk el.”
„Vagy azt mondjuk, hogy próbáljuk mérsékelin a költségeket, és tenni valamit, ami nem akadályozza a versengést, de visszafogottabb és felelősségteljesebb, ami az ügyfeleknek is hasznos. Számomra ez sokkalta logikusabb útnak tűnik. Persze nem fog mindenkinek tetszeni, de összességében jobb lenne így az F1 számára.”