Szereztek két bajnoki címet – Vincze Viktória Hanna és Robert Muresan –, volt, akit egy kanyar választott el a csúcstól – Györfi Alen –, és voltak olyanok, akik a TOP 10-ben végeztek, mint Kakuszi Ádám, Bódis Ricsi, Csányi Gergő, Szilárd Zalán és Kovács Bálint. A csapattulajdonos, Kelemen Krisztián nagyon elégedett versenyzői teljesítményével, és úgy véli, jövőre még ennél is jobb eredményt érhetnek el mind hazai, mind nemzetközi szinten.
– Mi alapján választották ki az év elején, hogy melyik versenyző melyik sorozatban álljon rajthoz 2016-ban?
– Az esetek nagy többségében olyan bajnokságot kerestünk a motorosainknak, ami biztosíthatta a fejlődésüket, illetve anyagilag vállalható volt a számukra. Összesen hét sorozatban voltunk jelen, és szinte valamennyiben szereztünk futamgyőzelmeket, dobogós helyeket, nem véletlen, hogy Robert Muresan révén a Román Superbike Bajnokságban, míg a kilencéves Vincze Viktória Hanna révén a MAMS Kispályás és Utánpótlás Bajnokság PW50 Speciál kategóriájában bajnoki címmel zártuk a szezont. Nagyon bízom abban, hogy Robert végre kiszabadul saját gazdasági helyzetének fogságából, és visszatérhet a nemzetközi motoros élet legmagasabb szintjére, míg Hanna az új motorjával feljebb lépve is olyan eredményes tud lenni, mint amilyen az idén volt. Ismerve a sport iránti hihetetlen elkötelezettségüket, bőven bennük van ez az előrelépés.
– Az sem árnyalja a pozitív összképet, hogy ketten is az utolsó pillanatokban maradtak le a bajnoki címről? Sőt, Györfi Alen esetében inkább egy kanyarról kéne beszélnünk…
– Alennek az utolsó verseny előtt javasoltam, hogy vegyen igénybe nem szokványos segítséget, azaz menjen el jóshoz és különböző médiumokhoz, csináltasson egy rontáslevételt is! Hihetetlen dolgok történnek vele már két éve! Két bajnoki címének kellene lennie a józan ész alapján, és mégis más ünnepelt mindkét év végén. Kakuszi Ádám kategóriaváltással kezdte az idei esztendőt, de amint sikerült együtt edzenie Bódis Ricsivel, rohamosan fejlődött, ami győzelmekben csúcsosodott ki! Optimális testi adottságokkal rendelkezik, nagy motoros válhat belőle, amihez minden feltétel megteremtésében segíteni fogok neki. Jövőre mindketten külföldön, komoly sorozatokban bizonyíthatnak majd. Úgy vélem, az a kemény munka, amit mindketten elvégeznek a sikerek érdekében, meg fogja hozni a gyümölcsét. De itt említhetném Csányi Gergőt is, aki eddigi pályafutása legkomolyabb megmérettetésén van túl, hiszen 2016-ban a németek által szervezett Triumph Challenge sorozatban állt rajthoz, és annak ellenére sikerült többször is dobogóra állnia, hogy nem a legújabb technikával vette fel a versenyt a vetélytársaival. Ennek ismeretében az összetettben elért ötödik helye igencsak bíztató, jövőre remélem képes lesz megszerezni a bajnoki címet is.
– A csapat legifjabb versenyzője, Szilárd Zalán számára szintén nagy segítséget jelentett, hogy a nagyoktól leshette el közös edzéseken a motorozás fortélyait. Ha tartja a fejlődésének ezt az ütemét, hova juthat el 2017-ben?
– Csapatunk folyamatosan építkezik, nem véletlen, hogy a legkisebbek munkáját afféle mentorként folyamatosan segítették a tapasztalt versenyzők. Bódis Ricsi vállalt ebben főszerepet, de Alen és Wicca is rengeteget tett a fejlődésükért. Zalán is rengeteget edzett együtt velük, és ennek köszönhetően folyamatosan javította meg a köridejeit a különböző pályákon, egyre biztosabban motorozott. Valamennyi pályára guruláskor kizárólag a motorozásra koncentrált, ami szinte hihetetlen, hiszen egy hatéves kisfiúról van szó. Jó szellemiségű versenyzőalkat, ezt bizonyította már idén, hisz amikor megcsillant előtte a lehetőség, akkor képes volt ösztönösen kihasználni. Nagy élmény volt látni a kakucsi pályán bemutatott előzéseit! Az út elején jár, de megvan benne a képesség, hogy nagyon jó versenyző váljon belőle.
– Említette Kis Viktóriát, aki idén a korábbi évek sikerei után ezúttal – ahogy azt Ön is mondta – elsősorban mentorként tett le sokat az asztalra. Számára ez a jövő?
– Nem, ám ez az év így sikerült. Utólagosan kijelenthetem, hogy a spanyol vonal erősítése több lehetőséggel kecsegtethetett volna, de a döntést közösen hoztuk meg, ezért ezen már nem szabad rágódni. Sokkal több lehetett volna ebben az évben… Persze voltak részsikerei mind az EJC-ben, mind a spanyol női kupában, éppen ezért biztos vagyok abban, hogy amennyiben a pályán kívüli életét stabilizálja, rengeteg örömet szerezz majd a magyar motorsportnak. Ugyanakkor az sem titok, és ennek már idén leraktuk az alapjait, Wiccára fontos feladatok várnak a csapat életében, hisz számítunk rá Hanna mentoraként is.
– A végére maradt az a két pilótája, akitől nagyon sokat várt és vár a következő szezonokat tekintve. Bódis Ricsi a 2015-ös eredménytelen szezont követően, idén már kétszer is a dobogóig száguldott az EJC-ben, míg Kovács Bálint élete első komoly nemzetközi megmérettetésében, az ADAC KTM Cup sorozatban végül a hetedik lett.
– Mindkét versenyző hozzáállása példamutató volt az egész szezonban. Ricsinek időbe telt, amíg a motorjával összeszokott és kellő önbizalma lett, viszont utána… Élmény volt nézni a motorozását! Rengeteg elismerést kapott a teljesítményéért, és amennyiben a technika bírta volna az utolsó futamon, akkor akár összetettben is dobogón végezhetett volna. Azon dolgozunk, hogy egy kiugró lehetőséget biztosítsunk számára a jövő évben, hisz rászolgált a továbblépésre. Bálint esetében nem az volt a cél, hogy olyan bajnokságban induljon, ahol elöl tud menni, hanem az, hogy küzdjön a "darálóban", és magához képest fejlődjön. Az már látszott az év második felében, hogy egy körön a leggyorsabbak közé tartozik. Jövőre, Ricsihez hasonlóan, fellép egy olyan kategóriába, ahol továbbra is a tanulásé lesz a főszerep.