DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 6. péntek
Egyéb

Totálkár után a versenyszervezésről szólt Szikszai Bészi éve

A terveket időnként felülírják a külső tényezők: Szikszai Bészi esetében ez az év talán legnagyobb ralikrosszos balesete volt, amely a legelső előfutamon vetett véget 2024-es szezonjának. A folytatásban a versenyrendezésre összpontosított: a Cívis Motorsport Kupasorozat konzervgyári helyszínnel bővült, Visontán pedig tető alá hozta a Ladaracing Fesztet.

Hiába tervezte azt Szikszai Bészi, hogy 2024-ben újra teljes szezont fut a ralikrosszban, és második magyar bajnoki címére pályázik a SuperTouringCars +2000-ben, számításait fájdalmasan hamar keresztülhúzták. Az első, húsvéti verseny első előfutamának rajtjánál. 

„Elsőnek jöttünk el az első kanyarban, majd a következő pillanatban mások szerint az év balesete következett be. A mögöttem levő versenyző megpöckölt hátulról, minden irányba pörgött az autó, tényleg hatalmas esés volt, a képek magukért beszélnek. Szinte a teljes autót ki kellett dobni, gyakorlatilag minden megsemmisült, sem a motor, sem a váltó nem úszta meg, a kabinról nem is beszélve. Ez átírta az egész évünket, a ralikrosszos szezonunk elúszott, tervet kellett váltani” – beszélt arról Szikszai Bészi, mennyire rövid lett a szezonja, már ami a versenyzést illeti. 

IMG_2806



„Az év további részében a versenyszervezésre, saját kupasorozatunk lebonyolítására koncentráltam” – folytatta. A Cívis Motorsport Kupasorozat második szezonja is siker volt, öt fordulóval Debrecenben és vonzáskörzetében. Az évad a jól megszokott helyszínen, az Auchan-parkolóban indult áprilisban, majd a Nagyerdőben, a Debrecen Drive-on folytatódott májusban: a kétnapos programot ismét többezres nézősereg követte. A Dakar Ringen júliusban és szeptemberben is összehozott Bészi csapata egy versenyt, az indulók a pálya új nyomvonalát próbálták ki. A szezonzárás a könyv megjelenésekor még hátravan: egy vadonatúj, egyedülálló helyszín került a naptár végére. A szervezők a debreceni konzervgyár teljes területét megkapták december 28-ra, ahol öt kilométeres pályát építettek ki, csarnokokon keresztül. De nem a konzervgyári minirali az egyetlen újítás, amelyet Bésziék idén összehoztak.

„Volt még egy nyári kirándulásunk Visontán, ahol a Ladaracing Fesztivált rendeztük meg. Bombasiker lett, új helyszínen, ahova jövőre is vissza fogunk menni. A kupasorozat négy eddigi állomása sikeresen lezajlott, a konzervgyárban pedig egy szenzációs szilveszteri ralira számítok, ahova az egész országból rengetegen fognak érkezni” – összegezte versenyszervezői eredményeit Bészi.

Már a máriapócsi totálkár után megkezdődött a felkészülés a következő, 2025-ös szezonra, hiszen Bészi természetesen ismét nekivág az STC +2000 kategóriának. Leporolták a 2018-as bajnokautót, a BMW Coupét, aztán apró darabjaira szedték.

„Jelenleg egy vasdarab a forgatóállványon, teljesen a nulláról kezdjük, a végeredmény pedig egy vadonatúj autó lesz. Próbálunk új koncepcióban gondolkodni, mindent kicsit okosabban újratervezni, és reméljük, egy bajnokesélyes autó lesz belőle, hiszen nem titkolt célunk visszaszerezni a bajnoki címet, ennek az ambíciónak rendelünk alá mindent. Az egész éves támogatásért, szponzorációért hálás vagyok a partnereknek, köszönöm a munkát a srácoknak a műhelyben és a versenyszervező társaknak is. Jövőre is ott leszünk!” – osztotta meg 2025-ös szándékait Bészi: remélhetőleg ezeket a terveket már nem fogja átírni semmi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: