Szabályok
Ocon: Indokolatlanul büntettek meg Hamilton manővere után
Az Alpine francia pilótája úgy véli, egyáltalán nem érdemelte meg az ötmásodperces büntetést Hamilton előzési kísérletét követően. Ha tavaly történt volna, nem is kapott volna?
részletekGPDA-elnök: Jó oka van az ékszerszabálynak
A korábban az F1-et is megjárt Alexander Wurz egy dán pilóta esetén keresztül mutatta be, miért fontos a tűzálló alsónemű használata – az osztrák ugyanakkor némileg az FIA stílusát is krizitálta.
részletekNem biztos még a hat sprint, könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól
A sprintek számának növeléséről még csak részleges megállapodás született, a 2026-os motor- és ezzel együtt aerodinamikai szabályváltozások tovább konkretizálódtak az F1 Bizottság keddi megbeszélésén.
részletekAz FIA azonnal tüzetesen ellenőrizte a Ferrarit
Kettős győzelemmel és kitűnő tempóval kezdte az idényt a vörös istálló, az FIA pedig azonnal le is ellenőrizte Carlos Sainz versenygépét a Bahreini Nagydíj után. Mindenben tökéletesen megfelel a szabályoknak.
részletekPontosították a biztonsági autós szabályt
Egész pontosan annak szövegezését, így mostantól egyértelműen minden lekörözöttnek vissza kell vennie a körét, ha azt a körülmények lehetővé teszik és arra a versenyirányítás utasítást ad.
részletekGondban lehet a Mercedes egy korlátozás miatt
A korábbi években többször is szembesültek olyan helyzettel, hogy az aerodinamikán még a tesztek után jócskán kellett faragni, hogy az autó versenyképes legyen. 2022-ben ez már nem ilyen egyszerű.
részletekFerrari: 2023-ra felül kéne vizsgálni az új szabályokat
A Scuderia sportigazgatója azt reméli, 2023-ra újra változnak némileg a szabályok, mert így nehéz lesz aerodinamikailag igazi különbséget kihozni az autók között, a mérnökök keze meg van kötve.
részletek„A csapatok tették pantomimmá a sportot”
Kemény kritikát fogalmazott meg Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója, aki szerint az F1-es istállók is felelősek azért, hogy az utóbbi időben sok következetlen ítéletet láthattunk.
részletekMegfordítják a fordított rajtrácsot a WTCR-ben
Mármint a futamok sorrendjét: 2022-ben immár a „rendes” rajtsorrend szerint induló verseny lesz az első, amely ráadásul hosszabb és több pontot érő is lesz, mint a második viadal.
részletekKevesebb elektronika és aszfaltozott bukótér: így reformálná meg Stoner a MotoGP-t
A fiatalon visszavonult kétszeres világbajnok ausztrál több ponton is változtatna a MotoGP jelenlegi szabályain, amellyel szerinte még izgalmasabbakká válhatnának a versenyek.
részletekVerstappen: Teljesen logikátlan a motorcsere-büntetés
A Formula-1-ben évek óta erősen limitálták a szabályalkotók, hogy egy-egy versenyző hány motorelemet használhat fel egy szezon alatt büntetés nélkül. A regulákban azonban van furcsaság.
részletekA pilóták nem értik, hogy úszhatta meg Verstappen a brazil esetet
A másik pilóta leszorításáért a modern kori Formula-1-ben döntő többségében büntetés jár jó ideje. Max Verstappen Interlagosban megúszta, amin több pilótatárs is csak a fejét vakarja.
részletek