Motorszabály
Steiner: Hagyjuk a V8-at!
A Haas csapatfőnöke egy tőle váratlan kijelentést tett: sokakkal ellentétben ő nem egyszerűsítene mindenáron a következő generációs F1-es motorokon.
részletek„A V6-os hibridek semmi jót nem hoztak”
Többen felemelték már szavukat a V6-os hibridmotorok és a jelenlegi motorszabályok ellen, a regulák adta motorkomponensek száma pedig nagyon kevés. Ennyire rossz lenne a jelenlegi megkötés?
részletekA Cosworth a visszatérés küszöbén
Rengeteg világbajnoki címet szerzett az F1 hőskorában a Cosworth, de 2013 óta nem láthatjuk a Formula-1-ben. Most nagyon úgy fest, hogy hamarosan ismét a száguldó cirkuszban köszönthetjük a patinás gyárat.
részletekBrawn szívesen mentőövet dobna a Hondának
A Formula-1 vezetőségi tagja, a sportot mérnöki szemmel tanulmányozó Ross Brawn szerint a jelenlegi motorszabályok nem alkalmasak új gyártók bevonzására, és 2020 után ezen mindenképpen változtatna.
részletekA Mercedes szerint sem jó a motorszabály
A Red Bull főnöke, Helmut Marko már régóta ágál a jelenlegi motorszabályok ellen, de ez a jelenlegi helyzetükben érthető. Most azonban a Mercedesnél is változást sürgetnek, még ha nem is olyan radikálisan.
részletek„A motorszabály romba dönti a McLarent”
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója továbbra is új formulát sürget, kiszállásuk lehetőségével riasztgatva. A rivális McLarent és Hondát említette példaként, akik a V6 kudarcát bizonyítják.
részletekRetro – A büntetés, amit szerencsére hamar töröltek
Pedig nem is volt olyan régen, hogy a motorcseréért kapott rajtbüntetés maradékát a futamon kellett letölteni. Az F1 több alternatívát kipróbált, mire a jó(nak tűnő)t megtalálta.
részletek2019-től már csak két motort lehet használni?
A hírek szerint drasztikusan visszaszoríthatják az egy szezon során használható erőforrások számát három éven belül, mindösszesen kettőre. Idén öt motor engedélyezett az F1-ben.
részletekA Red Bullnak kedvezhet az új motorszabály?
A jövőre bevezetésre kerülő regulák többek között azt célozzák, hogy a jelenleginél jóval kiegyenlítettebb legyen a verseny az F1-ben. Egyesek már azt is tudni vélik, ki jöhet ki ebből a legjobban.
részletek„Red Bull-záradék” az új motorszabályban
A jövő évtől érvényes új keretrendszer értelmében a gyártók minden F1-es csapatnak kötelesek motort adni, kivéve néhány esetet... Például ha úgy viselkednek, mint tavaly a Red Bull tette...
részletek2018: Félszezonos erőforrásegységek
A jelenlegi öt helyett bizonyos erőforrásegységekből csak kettőt lehet használni egy F1-es szezonban 2018-tól kezdve – ezek a legfrissebb információk a változó motorszabályokat illetően.
részletek2017-20: Megegyeztek az erőforrásokról!
Döntöttek a csapatfőnökök és az FIA a következő évtől érvényes F1-es motorszabályról: több változás is történik, a cél mindenekelőtt a versenyzés és a nézői élmény javítása, illetve a függetlenek segítése.
részletek