Kevés műszaki előírás változik a Formula-1-ben 2018-ra, ezek közé tartozik a felhasználható motorkomponensek mennyisége: négy helyett ezentúl csak hármat lehet az autóba helyezni a szezon folyamán, azaz egynek hét versenyt kell kibírnia (más, megbízhatóbb komponensekből pedig négy helyett kettőből kell kihúzni a szezont). Ez a szigorítás sejthetően szíven üti a Hondát, amely 2017-et Stoffel Vandoorne McLarenjében az MGU-H és turbófeltöltő komponensekből 12 példánnyal oldotta meg.
„Kemény lesz. De nem csupán nekünk, hiszen a Renault-nak is voltak nehézségei. Nem tartom észszerűnek, technikai szempontból nehéz helyzetbe hoz minket” – mondta a motorsport.com megkeresésére Yusuke Hasegawa. Január 1-jétől kezdve a japán mérnök már nem az F1-es projekt vezetője, a most megjelent interjú még korábban készült vele. „Jelenleg a megbízhatóságra kell koncentrálnunk, hogy hét versenyt kibíró motorunk legyen, ugyanakkor a teljesítményt is fokozni kell. Szerencsére jó a kiindulási alapunk.”
„Ha spórolnánk a motorteljesítménnyel, könnyen meg lehetne oldani. Ha 2000-rel kevesebb fordulaton használnánk, akkor természetesen be tudnánk fejezni így a szezont, de sok értelme nem lenne” – beszélt arról, hogy visszakert erőforrással kijönnének három motorból, csak éppen semmiféle eredményt nem lenne esélyük elérni. A japán úgy véli, az új szabályozás a Mercedes és Ferrari előnyét védi:
„A következménye ez lesz, de sokszor szót is ejtettünk róla. A három motor azt jelenti, hogy csak két motorfejlesztés vethető be. Jó motorral kell kezdeni a szezont, és ha ez nem sikerül, csupán két lövésünk marad felzárkózni. De a költségcsökkentés is fontos, amit támogatok” – mondta a japán, aki már csak külső szemlélőként figyelheti, felnő-e a Honda a feladathoz.