Jövőre három belsőégésű motor, turbófeltöltő és MGU-H lesz felhasználható autónként, az MGU-K, vezérlőelektronika és energiatároló komponensekből pedig mindössze kettő. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a csökkentés leghangosabb ellenzője, ami nem is meglepő annak fényében, hogy csapata a kevésbé megbízható Renault-motorral négy komponensbe sem fért bele. A McLarennél idén volt olyan motoralkatrész, amelyből tizenkettőt kellett beszereli egyetlen autóba – ennek fényében szörnyen kevésnek érződik a három és kettő.
„A teher a motorgyártó vállát nyomja majd” – vélekedik Hornerrel szemben a crash.net-en idézett Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója. „Ez 2015-ben kezdődött, a motorok költségcsökkentésének részeként, a motorok árát a leszállítandó felszereléssel arányban vitték le. Ennek eredményeképp valóban fejfájást okozhatnak a motorok, de inkább a gyártók számára.”
„Ügyfélcsapatként mi ennek az előnyeit látjuk. Meg kellene értenünk, mikor történnek jó dolgok a Formula-1-ben. A négy motorhoz való visszatérés elkerülhetetlenül költségnövekedést vonna maga után. A több motort követelő felhívások épp a lényeget nem képesek felismerni, vagy figyelmen kívül hagyják. Büntetést mindig vállalhatsz, de ez pénzbe és rajthelyekbe fog kerülni. Vagy alacsonyabbra tekert motorral mehetsz, ez a képlet.”
Lowe hozzátette, akár az idei szezont is kibírták volna három erőforrással: „Nem vagyok képben más motorokkal, de ha a mai Mercedes-erőforrást alacsonyabb teljesítményszinten használnánk, már most kibírnánk a szezont három motorral. De a lóerők iránti szükséglet nagyban befolyásol, erről szól a fejlesztési játszma.”
Paddy Lowe persze könnyen beszél arról, oldja meg a hárommotoros szabályt a gyártó, a Williamsben a legmegbízhatóbb hajtással, a Mercedesszel. A csapat az idei év során egyetlen hely rajtbüntetést sem kapott az erőforráselemek cseréje miatt.