Christian Horner több ízben is felemelte már hangját a motorokat érintő szigorítással kapcsolatban, ami érthető is, hiszen csapata idén nem egy versenyhétvégén megszenvedte az általuk használt Renault erőforrás megbízhatósági problémáit. A jelenlegi négy motorszállítóból kettő, a Renault és a Honda már az idei négy motoros szabállyal is egyértelműen megküzdött, így ők azok, akik számára a további szigorítás csak még több fejtörést okozna. Jean Todt, az FIA elnöke beismerte, neki sem nyerte el tetszését a szezon során kiosztott számtalan hátrasorolás, ám felhívta a csapatok figyelmét arra a szabályra, mely szerint a módosításhoz mindenki egyetértésére szükség lenne. Ez pedig kizárt, hiszen a megbízhatóságban jobban teljesítő gyártók – a Mercedes és a Ferrari – nem akarják majd elveszíteni előnyüket a többiekkel szemben.
„Már meg lett hozva a döntés” – mondta Todt. „Ez nem valami új dolog, évekkel ezelőtt lefektettük a 2018-as szabályokat. Ahhoz, hogy visszatérjünk a négy motoros korlátozáshoz, mindenki beleegyezésére szükség lenne. A helyzet pedig nem ez, így marad a szigorítás.”
Todt szerint a Formula-1-nek nem volt más választása, mint csökkenteni a felhasznált motorok mennyiségét, ugyanis a szigorítás előtti időszakban a kiadások az egekbe szöktek – ez pedig már nem volt élhető a kisebb istállók számára. „Nem könnyű megtalálni a helyes megoldást” – vallotta be. „Ha semmit nem teszünk, a motorárak megemelkednek. Az FIA számára nem lenne probléma eltörölni a korlátozást, ám a csapatoknak ez ártana.”
A Stratégiai Csoport egyik utóbbi ülésén is felmerült a téma, hogy a csapatok közös megegyezéssel lazíthatnának a korlátozáson, ám akkor Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke maga lőtte le az ötletet – kijelentette ugyanis, hogy csapata erre semmiképp nem fog igent mondani. A szabálymódosítás mellett legtöbbet lobbizó Christian Horner tehetetlenül vette tudomásul a helyzetet. „Sergio múltkor nemet mondott” – idézte Hornert a Motorsport.com. "Jövőre már nincs esélyünk [a változtatásra]. Szerintem 2018-ban is jelentős mennyiségű rajtbüntetést fogunk látni. Utálnánk azt, ha a bajnokságot a büntetések döntenék el, de eljutottunk arra a pontra, hogy huszonegy versenyre három motort használhatunk – kész őrület” - tette hozzá.
Most már hiába a panasz, jövőre jön a három motorra való szigorítás.