A sportág irányítása október végén már kihirdetett egy vázlatszerű tervezetet, amely többek – köztük a Ferrari és Mercedes – tetszését nem nyerte el: eszerint az 1,6 literes V6-os hibrid alap marad, a maximális fordulatszám 15 000-ről 18 000-re nő, az egyszerűsítés és kiadások csökkentése érdekében pedig az MGU-H kikerül a rendszerből. A csapatoknak az eltelt két hónapban sem sikerült konszenzusra jutni a szabályokat illetően:
„Nem, semmi újról nem számolhatok be. Továbbra is egyeztetünk, a vélemények pedig változatlanul távol állnak egymástól” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője az Auto Hebdo lapnak. „A jelenlegi motoron javítani kell, amelynek van néhány rossz jellemzője. Nagyobb hangra, nagyobb teljesítményre van szükség.”
„Ne szabjunk korlátot a lehetőségeinek az üzemanyagfogyasztás limitjével, a komponensek futásteljesítményével és a motorbüntetésekkel” – nyújtott betekintést a Renault álláspontjába. Bár a részletekben a gyártók nem tudnak megegyezni, szélsőségesen eltérő vélemények sincsenek: „Mindenekfelett azonban tartsuk meg a jelenlegi motort a jövő alapjaként. Nincs szükség 2021-ben forradalomra, senki nem is akarja.”
A francia főnök még egy korábbi nyilatkozatában beszélt arról, hogy a Renault a turbó hőenergiáját visszanyerő MGU-H kivételét sem támogatja: „Mai szemmel azt mondom, hogy nem szeretem az MGU-H-t, 2020-ra azonban megoldjuk a problémáját. Akkor már olcsóbb lesz legyártani, ezáltal az ügyfeleknek is kevesebbe kerül. Ehhez képest nulláról indulhatunk az új koncepcióval” – érvelt.