Motorok
Fogyó egységek: Ki hogy áll motorokkal?
A szezon felén túl összegezhetjük, melyik F1-es motorgyártó milyen munkát végzett megbízhatóság terén – a Sauber lehet, hogy gyengébb motort kap a Scuderiánál, de ők megúszhatják büntetés nélkül az évet.
részletekEgy orvosság létezik az F1 bajaira: Szabad motorfejlesztés
Az F1-es mezőny legszókimondóbb csapatfőnöke, a Toro Rossót irányító Franz Tost szerint csak egyetlen módon lehetne összesűríteni a mezőnyt és izgalmasabbá tenni a versenyeket.
részletekWolff: Todtnak kemény követelései vannak
A Mercedes üzleti vezetője szerint nem lehet olyan könnyen kivitelezni, hogy a gyári csapatok olcsóbban biztosítsanak F1-es motorokat a partnereiknek, noha elkötelezett az ügy iránt.
részletekSzabályozni fogják a motorok árát?
Amióta az F1 V6-os korszaka elkezdődött, a kisebb csapatok számára a legnagyobb problémát az erőforrások csillagászati ára jelenti. Ezt akarja korlátozni az FIA, jelentette ki a szövetség elnöke, Jean Todt.
részletekMár jövőre zajosabb lesz az F1
Bár a nagyobb volumenű szabályváltoztatás csak 2017-ben érkezik, az autók már jövőre hangosabbak lesznek. A Formula-1-es motorgyártók ezt a kipufogó módosításával érnék el.
részletekTovábbra sem cserélt motort a Mercedes
Hamilton és Rosberg azokkal az erőforrásokkal teljesítette Monacót, amelyeket az F1-es szezonnyitó óta használnak. Eközben a Red Bull pilótái lassan büntetést kapnak, a Ferrari pedig rövidesen fejlesztést mutathat be.
részletekEcclestone továbbra is V8-asokat akar
Az F1-et vezető 84 éves brit javaslatát nem fogadták el a csapatok, neki viszont meggyőződése, hogy a hathengeres turbók nem valók a királykategóriába – sem a show-t, sem szponzorok érkezését nem segítették.
részletekEcclestone: A csapatok nem fognak megegyezni semmiben
Öt óráig fog tartani, és legfeljebb a következő ülés időpontjában tudnak megállapodni – Bernie Ecclestone nem számít sokra az F1-es Stratégiai Csoport csütörtöki találkozójától.
részletekLauda: Nem jön idén az ötödik motor
Egyes hangok arról szólnak, hogy enyhítik az erőforrásokra szóló szabályokat, és egy ötödik motort is használhatnak az F1 résztvevői idén. Úgy tűnik, a Mercedes leszavazta ezt a törekvést.
részletekÉvi kilenc motort engedélyezne a Red Bull
Elsősorban saját érdekeik és a Renault F1-es erőforrásának megbízhatatlansága miatt: mivel elképzelésük csak álom maradt, számos motorbüntetésre számíthatnak idén.
részletekNe új motorokat, több izgalmas versenyt
Így gondolja a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn, aki szerint az F1-nek végre tudatosítania kell magában: bármiféle változás történik, az mindig magasabb költségeket eredményez.
részletekA Mercedes nem siet a motorfejlesztéssel
Niki Lauda, az istálló elnöke arról beszélt, a Ferrari fenyegetése ellenére sem kapkodnak erőforrásuk feljavított változatával. Szerinte Hamilton, Rosberg és Vettel is legjobb formájában van.
részletek