Szombaton már beszámoltunk arról, mi történt a Formula-1 motorgyártóinak – akiket más márkák, mint az Audi és Cosworth képviselői is kiegészítettek – párizsi csúcstalálkozóján. Az egybegyűltek Jean Todttal, az FIA elnökével, valamint Ross Brawnnal, az F1 sportügyeiért felelős vezetőjével kiegészülve arról tárgyaltak, mi történjen a motorformulával, miután a 2020-ig kőbe vésett jelenlegi szabályok érvényüket vesztik. A kiadott közlemény erősebb, költséghatékonyabb és hangosabb motorokat ígért.
A német Auto Motor und Sport ennél konkrétabb részleteknek is birtokába jutott. A lap értesülése szerint a gyártók által leginkább favorizált koncepció változatlanul V6-os erőforrásokat takar, amelyek viszont ikerturbóval vannak ellátva, így 1200 lóerő leadására képesek. Ezekből hiányzik a hőenergiát visszaforgató MGU-H is, a hibrid rendszer kizárólag a fékezési energiából táplálkozik KERS segítségével. A beszámoló szerint az akkumulátorok és turbók egységesítése is kilátásban van.
„Két probléma van a jelenlegi koncepcióval” – magyarázta a német szakkommentátor, az egykor F1-ben versenyző Marc Surer. „Először is az FIA nem akar hátat fordítani a hibrid motoroknak. De egyetlen turbó gátat szab a hanghatásnak, jelenleg pedig ez a Formula-1 legnagyobb problémája, amit egy nagy turbó sem old meg. Kettőre van szükség belőle. Ekkor azonban műszakilag nehézzé válik a kipufogórendszerből a hőenergia visszanyerése. Ezért az FIA-nak fel kellene áldoznia az MGU-H-t, így pedig jobb hanghatást kínálni a rajongóknak.”