A Formula-1 négy motorszállítója és a sportág irányítói jelenleg azon dolgoznak, hogy meghatározzák, milyen motorformula legyen érvényben 2021-től kezdődően. Egy találkozó már lezajlott márciusban, amelyben több kívülálló vállalat képviselője is megjelent, köztük a Volkswagen Csoporté – beindítva a csatlakozásról szóló legújabb pletykákat, melyeket az Audi részéről a Formula.hu-nak Dieter Gass motorsportfőnök cáfolt meg.
Kedden újabb találkozót tartott az Erőforrás Munkacsoport névre keresztelt társaság, melyhez újabb külső gyártók csatlakoztak megfigyelőként: az Aston Martin, Cosworth, Zytek és Magneti Marelli az Autosport lap beszámolója szerint.
A forrás szerint a találkozó túlnyomórészt sikeresnek értékelhető. Az FIA összegezte a kapott visszajelzéseket, és több elképzelést prezentált arról, milyen irányba haladjon a motorokra vonatkozó technikai szabályrendszer, amely képes új résztvevőket vonzani. A megjelentek egyetértettek abban, hogy a Formula-1-nek a motorsport csúcsának kell maradnia, ezért nem tehetnek visszalépést a technológiában – ez ellenkezik azzal a sokak által hangoztatott nézettel, hogy egyszerűbb hajtásláncra lenne szükség.
A következő lépés egyéni konzultáció lesz a résztvevőkkel, ezután pedig az FIA és a kereskedelmi jogtulajdonos közös javaslatot fogalmaznak meg. A remények szerint szeptemberben találkoznak újra az érdekeltek, röviddel a Motorsport Világtanács (WMSC) hónap 21. napjára kitűzött ülése előtt.