A hírről a német Spox.com számolt be: a motorgyártók az ülésen arról fognak tárgyalni, milyen irányt kövessen a királykategória motorformulája 2021-től fogva, mivel a jelenleg rögzített szabályok az ezt megelőző évig érvényesek. Ezen a találkozón nem csupán a Mercedes, Ferrari, Renault és Honda lesz jelen, hanem az Audi egy képviselője is, akit a márka anyavállalata, a Volkswagen küldött. A német autógyártókat időről időre szóba hozzák F1-es szerepvállalással, a mostani hír pedig egyértelmű jelzés, hogy a VW Csoportot is foglalkoztatja a versenyzés lehetősége.
A találkozóra most pénteken kerül sor Párizsban. Természetesen jelen lesz a Formula-1 motorsportért felelős vezetője, Ross Brawn is, akinek feladata a jövő útjának kijelölése, természetesen az érdekelt csapatokkal és motorszállítókkal együtt.
A V6-os motorformula továbbra sem örvend nagy népszerűségnek, Christian Horner például Ausztráliában cinikusan megjegyezte: „A legjobb hangja egy 12 éves Minardinak volt, ami a maga idejében a legfülsértőbbnek számított, és reménytelenül versenyképtelen volt.” Ennek ellenére kevés a remény, hogy nagyobb hengerűrtartalmú, például V10-es motorokhoz térjen vissza a királykategória a jövőben.
Az FIA elnöke, Jean Todt kiemelte: a Formula-1-nek összhangban kell lennie az autóiparral, márpedig ez világszerte nem a nagyobb és hangosabb motorok irányába halad, hanem éppen az ellenkezőbe. Azt viszont a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője is elismerte, az erőforrások túlságosan összetettek, és az abszurd költekezést szintúgy vissza kellene fogni.