Az új szabályoknak megfelelően a 2017-es Forma-1-es autók szélesebbek, gyorsabbak, emiatt pedig az erőforrások is jobban igénybe vannak véve. Az, hogy a motorok megfelelő teljesítménnyel tudjanak üzemelni, gazdaságos üzemanyag-fogyasztásra van szükség, a megnövekedett tempó miatt pedig az FIA megengedte a csapatoknak, hogy az eddigi 100 helyett 105 kilogrammnyi (142 liter) üzemanyaggal töltsék fel autóikat a versenyek előtt.
Az Auto Motor und Sport információi szerint, a mérnökök számításai alapján még ez a 105 kilogramm sem lesz elég, akik azt jósolják, hogy a szezon első futamai a spórolásról fognak szólni. A korábbi szezonokban Melbourne, Bahrein és Szocsi is a „lift and coast” pályák közé tartozott, ahol a pilóták korábbi gázelvétellel próbáltak meg takarékoskodni az üzemanyaggal, ennek megfelelően pedig idén sokkal nagyobb spórolási verseny várható.
A 2017-es autók szélessége 20 centiméterrel nőtt meg, az első abroncsok hat, a hátsók nyolc centivel lettek nagyobbak, ezzel összességében pedig 10%-kal nőtt meg az autók légellenállása. Noha az új modellek a nagyobb leszorítóerő miatt 20 km/h-val lassabbak az egyenesben, egy körre levetítve tíz százalékkal több időt töltenek padlógázon, amely szintén megemeli a fogyasztást. Éppen emiatt azok a csapatok lesznek erőben teljesítmény terén is, akik megfelelően tudják kezelni üzemanyag-használatukat a szezon során.