A tavalyi fejlődéstől felbátorodva a Renault lapot húzott a 19-re: teljesen áttervezték erőforrásukat, és nemrég még azt remélték, hogy hamarosan be tudják fogni a Mercedest is. Nos, a barcelonai nyolc nap során kissé tévútra kerültek, hiszen az új motor megbízhatatlanul működött, folyamatosan akadályozva a gyári csapat, a Red Bull és a Toro Rosso felkészülését is. A gyártó az ERS-szel bajlódott a legtöbbet, és további problémák elkerülése érdekében letekert motorokkal köröztek a katalán pályán, ennek ellenére bizakodóak, hogy van még potenciál erőforrásukban.
Különösen a Red Bull szeretné, ha ez így lenne, hiszen szezon előtt a világbajnoki címet tűzték ki célul maguk elé. „Egyértelmű, hogy olyan pozícióban lesznek majd, hogy ezért harcolhassanak. Tudjuk, hogy nekünk mit kell tennünk ennek érdekében – már az első versenytől kezdve megbízható erőforrással kell előállnunk” – nyilatkozta a Motorsportnak Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója.
A gyártó három tizedes körönkénti javulást szeretett volna elérni, a francia szakember pedig úgy véli, hogy jó úton haladnak efelé. „Rajta vagyunk az ügyön, sőt, szerintem még túl is lépjük a céljainkat. Az erőforrás egész szerkezetét átalakítottuk, nem csak a belsőégésű motort, de az energiatároló-rendszert is. Ez nagy kihívás, különösen megbízhatóság szempontjából, nincs ebben semmi meglepetés. Számítottunk néhány nehézségre, amelyek valóra is váltak. A jó hír viszont az, hogy nem a semmiért csináljuk ezt, hiszen a teljesítmény ott van, amikor szükségünk van rá. Nem gyakran csinálunk ilyet, hiszen az elemek élettartamának növelésére törekszünk, amelyek még mindig kritikus helyzetben vannak. A teljesítmény viszont egyértelműen megvan.”