Az F1-ben érdekelt gyártók és más márkák meghívottjai nemrég már második alkalommal közös konferencián tárgyalták meg a sportág jövőben használt motorjainak kulcskérdéseit: a legfontosabb cél, hogy olyan formulával álljanak elő 2020 utánra, amely olcsóbb, mint a jelenleg használt erőforrások, kevésbé komplikáltabb, és elnyeri további gyártók tetszését is. Ám ha a rajongókról van szó, nagy részüket hidegen hagyja technológia - sokkal inkább foglalkoztatja őket a motorok által produkált hanghatás.
Toto Wolff szerint a legutóbbi találkozón ez is szóba került, ám nem akarják, hogy a hibridek rovására menjen. „Szeretnénk megtartani a motor hibrid részét, melynek megengedhetővé kell válnia minden csapat, de egyúttal a gyártók számára is. Emellett javítanunk kell a hanghatás minőségén - de mindezt anélkül, hogy elveszítenénk a hibrid összetevőt.” Wolff azt is hozzátette, hogy a költségcsökkentés jegyében arról is szó esett, hogy egyes erőforrás-elemeket standardizálnak, ám azt nem beszélték meg, hogy pontosan melyeket.
„A legfontosabb irányt az jelenti, hogy nem akarunk óriási összegeket beleölni egy új motor kifejlesztésébe. Az alapkoncepciónk ugyanaz, a teljesítmény súlyaránya pedig kulcsfontosságú. Szó esett arról, hogy azonossá teszünk bizonyos elemeket, és visszafogjuk a versengést egyes területeken a költségek csökkentése érdekében” - tette hozzá az osztrák.