DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Újra megváltozhatnak az F1-es motorok

A 2014-ben bevetett V6-os hibridek három évig még biztosan szolgálatot tesznek a sportágban, ám az F1 új tulajdonosa szeretne visszatérni az erősebb aggregátokhoz.

Egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz a jelenlegi motorformula sorsa 2019 után: a csapatok megegyezése alapján eddig biztos, hogy a V6-os erőforrásokat fogják használni, ám hétről hétre érkeznek a hírek arról, hogy 2020 ismét változást hoz majd. Néhány csapat, élükön a Mercedesszel, teljesen elégedett a jelenleg használt erőforrásokkal, hiszen ezzel közeledtek a közúti autózáshoz, és a status quo mellett van az FIA elnöke, Jean Todt is, aki szerint a társadalmi nyomás akadályozná meg, hogy az erősebb és hangosabb motorok visszatérjenek az F1-be.



A száguldó cirkusz sportszakmáért felelős ügyvezetője, Ross Brawn már hivatalba lépése előtt tervbe vette, hogy változtat a szabályozáson, és közvetlen felettese, a Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei sem gondolja másképp: „Igen, vannak teendőink a motorokkal kapcsolatban” – válaszolta az amerikai, amikor azt a kérdést kapta a Deutsche Bank 2017 Média és Telekommunikáció névre hallgató konferencián, hogy tervezik-e az erősebb aggregátokhoz való visszatérést.

„Aztán változtatni lehetne még a DRS-en, az időmérős rendszeren, aztán ott vannak azok, melyek hosszú távú tervezést igényelnek, például az egyenlőbb pénzelosztás a csapatok között. Ha megnézzük az NFL-t, ott komoly költségsapka van, a program kőbe vésett, a draft fordított sorrendben működik, mind azért, hogy kiegyenlítettek legyenek az erőviszonyok. Itt sokkal másabb minden: a topcsapatok ötszáz millió dollárt költenek, míg a kisebbek csak százat. Ez őrültség. Mindenképp egyenlőségre kell törekedni, az igazságosabb pénzelosztás terén, a versenyeknek sokkal ütőképesebbnek kell lenniük, a csapatok működési struktúráján is változtatni kell majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: