A Mercedes, amely a hibrid éra kezdete (2014) óta egyeduralkodó a sportágban, úgy vélekedik, ha a F1-es szerepvállalása többé nem lesz releváns az utcai autók számára, akkor átgondolják hosszú távú jövőjüket a sportágban. A jelenleg hatályban lévő Concorde-egyezmény alapján a csapatok 2020-ig kötelezték el magukat a száguldó cirkusz mellett, utána viszont valószínűleg új motorszabály is életbe lép majd. Ross Brawn úgy gondolja, hogy ennek végső formába öntését legkésőbb a 2017-es szezon végéig meg kell valósítani, annak átgondolásával együtt, hogy az F1 milyen mértékben szeretné erőforrásait relevánssá tenni a közúti autógyártás számára.
„Az F1-nek komolyan meg kell néznie, hogy mit akar motorjaival” – nyilatkozta a szakembert az FIA által kiadott AUTO-magazinnak. „Az utóbbi években közelebb kerültünk az utcai autókhoz. A most folyó forradalom autógyártás terén azt fogja eredményezni, hogy 5-10 éven belül teljesen más modelleket fogunk látni az utakon. Meg kell tartanunk az F1-es technológia csodáját, és talán annak is eljött az ideje, hogy más úton járjunk, mint a közúti autógyártás. Ha nem, a logika azt diktálja, hogy elektromos és üzemanyagcellás autók lesznek az F1-ben néhány éven belül. Ott van a Formula-E, mely egyre jobban megszilárdítja helyét ezen a téren, számomra viszont az F1 nem csak technológiai demonstráció, hanem egy egész cirkusz, ezért felmerül a kérdés, mi lenne a legjobb ennek megtartására?”
„Talán itt az idő arra, hogy azt mondjuk: itt ez a technológiai csoda, de vissza kell lépnünk, és megnéznünk, hogy az F1 mit is akar egy motortól, amely a jövőben biztosan tartalmazni fog olyan elemeket, melyek relevánsak az utcai autók számára. Le kell ülnünk a gyártókkal, a csapatokkal és minden érdekelttel, hogy eldöntsük, mi következik majd 2020 után. Talán olyasmi, amivel most rendelkezünk, de költségek és komplexitás terén újragondolva, mert a jelenlegi motorok túl drágák. A jelenlegi formula technológiailag fejlett, és ismét kívánatos a gyártók számára, de ha az F1 most elkezd gondolkozni arról, hogy mi lesz 2020 után, akkor senki sem érezheti azt, hogy hátrányba kerül, hiszen a dolgok anyagi oldalát és a terveket megfelelően alakíthatjuk ki. Két évre van szükség ahhoz, hogy egy F1-es motort felépíts, a sportágnak pedig a következő év végére tudnia kell, hogy mit akar elérni ezen a téren.”
Ami 2017-et illeti, Brawn osztja Christian Horner véleményét, és szerinte is a Mercedes lesz az a csapat jövőre, melyet le kell majd győzni. „A Mercedes már korán áthelyezte forrásait a következő évre, miután megtapasztalták, hol állnak az idei autóval. Ha ott lettem volna, én sem tettem volna másképp: ’Erős autónk van, csak magunkat győzhetjük le, fordítsuk figyelmünket a jövő évi szezonra.’ Nem tudom hány csapat tudta ezt megcsinálni, hiszen a siker sikert szül. A Mercedes jövőre is erős lesz, a karosszérián végrehajtott változások ellenére.”