DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Horner megtippelte a 2017-es szezon bajnokát

A Red Bull ebben az évben fel tudott zárkózni második erőnek, melynek alapján mindenki őket várja az élre a 2017-es szabályváltozások után - az F1-es istálló csapatfőnöke, Christian Horner szerint azonban nem így lesz.

A tavalyi év szenvedései után joggal lehet a szezon legtöbbet fejlődő csapatának nevezni a Red Bullt, akik egy pole-pozícióval, két győzelemmel, és tizennégy további dobogós helyezésével egyedül tudták néha felvenni a kesztyűt a Mercedesszel. Ennek alapján a következő szezonban tőlük várják, hogy megszorongassák az Ezüstnyilakat, csapatfőnökük, Chrstian Horner azonban (elterelve a figyelmet a nagy durranástól?) sietett lehűteni a kedélyeket. A brit volt az, aki nemrég több olyan versenyért kiáltott, mint a Brazil Nagydíj, de úgy vélekedik, a változatosságot nem az fogja okozni jövőre, hogy más arcokat láthatunk kéthente a dobogó tetején, mint az elmúlt három évben.

„Szerintem nehéz lesz átlépni a Mercedest, a következő évnek is egyértelmű esélyesként vágnak neki” – idézte Hornert az ESPN. „Három bajnoki győzelmet szereztek zsinórban, több mint ötven győzelmet arattak. Ami azt illeti, reménykedünk az új szabályokban, mely talán kiegyensúlyozottabb lesz a helyzet a motorok és az aerodinamika között. Abban is bízunk, hogy a tél folyamán sikerül előrelépéseket tennünk az erőforrások terén. A szabályoknak köszönhetően mindenki tiszta lappal indul, ezért nem tudhatod, hogy hol állsz a riválisaidhoz képest. Lehetőséget, egyben kihívást is jelent, de minden csak Melbourne-be fog kiderülni. Egy biztos: továbbra is a Mercedes az első számú favorit, így mi csak reménykedünk, hogy közelebb tudunk kerülni hozzájuk.”

Jövőre már ez lesz a megszokott kép az F1-ben?


Horner szerint, ha valaki remekül kapja el a fonalat a módosításoknak köszönhetően, nagy előnyre tehet szert. „A Mercedes szerencsés helyzetben volt, hiszen 2014 óta senki sem tudott szembeszállni velük. Szinte mindig az élre kvalifikáltak, ilyen gyors autóval pedig számtalan stratégiát kidolgozhattak, hiszen minden a kezükre játszott. Ha viszont egyre szorosabb a mezőny, az nagyobb nyomást helyez rád. Mi is részesei voltunk kemény bajnoki csatáknak, például 2010-ben és ’12-ben, melyek remek tapasztalatot jelentenek, hogyan kezeld a hasonló szituációkat a későbbiekben. A Mercedes számára új lesz, hogy ha nyomás alá kerülnek, ez pedig előbb vagy utóbb be fog következni. Csak remélni tudom, hogy ezt a nyomást a Red Bull fogja jelenteni.”

2009-ben a Brawn GP részben egy szabálykönyvben talált kiskapu (a dupla diffúzor lehetősége) segítségével tudott a mezőny fölé nőni – Horner szerint az új szabályok mindig alkalmat teremtenek azok rugalmas értelmezésére, de szerinte hosszabb távon sokkal fontosabb szerepe lesz a fejlesztési potenciálnak. „Abban reménykedsz, hogy nem hagysz ki valami olyasmit, mint anno a dupla diffúzor volt, amely egyértelmű előnyt jelentett. Bár a változások nem olyan drámaiak ,mint 2008 és 2009 között, így is komoly lehetőséget teremtenek arra, hogy gyorsabbá válj. Minden fejlesztési ciklus elején könnyű előnybe kerülni, így az újítások szakadatlan üldözése kulcsfontosságú lesz jövőre” – tette hozzá a brit, akivel szemben James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója úgy vélekedik, hogy húsz éve nem történtek ekkora változások a sportágbaan. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: