DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek

Költséglimit

Több mint 150 dolgozójától kellett megválnia a Red Bullnak a költséglimit miatt

Az alkalmazottak számát illetően az energiaitalosok kényszerültek leginkább összehúzni a nadrágszíjat az F1-ben a költségvetési plafon bevezetése után.

részletek

Költséglimit, Piastri, rakéta – az év F1-es botránya

Ha volt kategória, ahol bőven tudtunk miből válogatni, az a legnagyobb balhéké volt: mutatjuk, mi min botránkoztunk meg leginkább a 2022-es F1-es idény során!

részletek

A költséglimit dupláját költötte a Red Bull 2021-ben

Számos tétel, például a pilótafizetés nem számít bele az F1-es csapatok költségplafonjába: így érhette el a Red Bull összes kiadása a tavalyi évben a 230 millió fontot.

részletek

Newey-t is aggasztja a Red Bull szélcsatorna-szankciója

Ha valaki, az aerodinamikai szakember tudja, mennyire fogja érzékenyen érinteni a Red Bullt a költséglimit átlépése miatt kapott büntetés.

részletek

Pénzügyi engedményt kapnak az F1-es csapatok a több sprint miatt

Megtörtént a bejelentés a 2023-as Formula-1-es sprintekről, a duplájára nőtt versenyszám miatt pedig valószínűleg nagyobb engedményt kapnak a csapatok.

részletek

Wolff: Nem fog több csapat zsinórban nyolcat nyerni

Megváltozott a környezet a Formula-1-ben: a költséglimit és az aerodinamikai tesztelés korlátozása éppen az olyan szériákat hivatott megakadályozni, mint a Mercedes dominanciája.

részletek

Elfogyott a pénze, ezért nem fejlesztett a Ferrari

Mattia Binotto, a maranellóiak F1-es csapatfőnöke elárulta: azért álltak le viszonylag korán az F1-75-ös fejlesztésével, mert egész egyszerűen kimerítették a költségvetési plafon nyújtotta kereteket.

részletek

Red Bull: Hat csapat is túllépheti a költséglimitet 2022-ben

Az energiaitalosok szerint a rendkívüli gazdasági helyzet miatt több istálló is hozzájuk hasonló helyzetben fogja találni magát jövőre, a romló körülmények ugyanis megjósolhatatlanok voltak.

részletek

Stuck: A Red Bull 2024-ben érzi majd meg a büntetés hatásait

A Red Bull aerodinamikai tesztelésekre vonatkozó büntetése túl későn jött ahhoz, hogy beleszóljon a 2023-as erősorrendbe – véli Hans-Joachim Stuck. A német nincs túl jó véleménnyel a költségsapkáról.

részletek

Horner szivárogtatásról, Wolff Ricciardóról, Sainz 2023-ról beszélt – ez történt ma

Villeneuve és Hakkinen is a költségplafonügyről, Hamilton pedig a mérgező közösségi médiáról beszél, az Audi pilótáiról viszont még korai lenne – egy csokorba gyűjtöttük a november 3-i híreket.

részletek

„Hosszú távon az F1 profitál a költségügyből”

Mika Hakkinen szerint nem is az anyagi vagy aerodinamikai büntetés, hanem a Red Bull sajtóban történt meghurcolása jelentheti majd az igazi elrettentő erőt a későbbi túlköltekezések ellen.

részletek

Mercedes: Túlzó, amit a Red Bull állít

Andrew Shovlin, a rivális csapat mérnökigazgatója szerint legfeljebb két tizedet jelent körönként az energiaitalosokra kirótt szélcsatorna-korlátozás, de a lényeg egyébként is a hatékonyság.

részletek