Tavaly nagy vihart kavart, amikor kiderült, hogy bár kis mértékben, de a Red Bull átlépte a 2021-es szezonban a szabályokban meghatározott költségplafont. Az energiaitalosok emiatt 7 milliós bírságot kaptak, valamint egy évre tíz százalékkal csökkentették a szélcsatornában eltölthető tesztidőjüket. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója egyébként épp a napokban beszélt arról, hogy azt szeretné, ha a költségplafonos kihágásért ez utóbbihoz hasonló sport jellegű szankciók járnának, nem pedig anyagi büntetések.
Nos, elképzelhető, hogy erre idén is sort kell majd keríteni. A napokban ugyanis két sajtóértesülés is arról számolt be, hogy a folyamatban lévő vizsgálatok során egyes istállóknál felmerülhetett a túllépés gyanúja. A Motorsport olasz kiadása három, a német Auto Motor und Sport portál pedig két esetleges vétkes alakulatról írt – persze konkrét nevek nélkül.
Craig Slater, a Sky Sports F1-es riportere mindezek kapcsán arról beszélt, hogy felvette a kapcsolatot az FIA-val a sajtóhírek okán. A Nemzetközi Automobil Szövetség reakciója pedig határozott volt: állításuk szerint a jelentések „tényszerűen valótlanok”.
Az FIA szerint ugyanis még zajlanak a könyvvizsgáló és ellenőrzési folyamatok, s ezek csak a következő hetekben zárulnak le, így értelemszerűen alaptalan bármilyen módon arról beszélni ebben a fázisban, hogy bárki szabályt sérthetett. A Szövetség azt is kihangsúlyozta, hogy bár alaposabban vizsgálódnak, mint előző évben – az AMuS szerint például WhatsApp-üzeneteket is ellenőriznek –, köszönhetően annak a szigorításnak is, hogy az F1-en kívüli tevékenységeket határozottan le kell választani a Formula-1-es projektről, ez azonban nem okoz késedelmeket a vizsgálatok során.
Az Auto Motor und Sport szerint egyébként július végéig várható a vizsgálatok lezárása, utána augusztusban vizsgálhatják felül azokat, akiknél esetlegesen kihágást gyanítanak, majd szeptemberben kommunikálhatják a hivatalos eredményét a költséglimittel kapcsolatos ellenőrzéseknek.