FIA
Nehezen, de bizonyította a Ferrari, hogy nem csal
Megszólalt Charlie Whiting: a problémás energia-visszanyerés miatt valóban vizsgálták a Ferrarit, amely csak nehezen tudta meggyőzni az ellenőröket szabályosságáról – de sikerült, így nem lesz szankció.
részletekEzért változnak jövőre az F1-es szárnyak
Kiderült, miért váltanak néhány éven belül ismét irányt az F1 aerodinamikai szabályai. Az FIA az előzések további csökkenésétől tartott, ezért hozott döntést az utolsó pillanatban.
részletekHétvégén már szabályos Ferrarit láthatunk
Már a Spanyol Nagydíj szombati napján úgy határozott az FIA, hogy szabálytalan az olaszok glóriára szerelt tükre, ugyanis a visszapillantó fölött egy kisebb szárnyacska is helyet kapott.
részletekTodt szerint túl van bonyolítva a mostani F1
Jean Todt elismerte, az F1 jelenlegi motorszabályai túlságosan bonyolultak, a jövőben pedig meg kell próbálniuk tudatosan visszafogniuk, és más irányba továbbfejleszteniük a mostani technológiát.
részletekFIA: Ne csak egy-két csapatnak legyen jó
A száguldó cirkusz egyik legégetőbb problémája, hogy az utóbbi években elszabadultak a költségek, így már a középcsapatok is az életben maradásért küzdenek. Ez változhat a közeljövőben.
részletekFIA: engedély kell a halóra tett tükrökhöz
Az FIA hivatalosan is állást foglalt a halóra szerelt F1-es tükrökkel kapcsolatban, miután a Ferrari szabálytalan megoldása vitát váltott ki a csapatok között.
részletekMegvan a megoldás a kevés előzésre?
Már második éve égető probléma a Formula-1-ben, hogy az új aerodinamikai szabályok miatt drasztikusan kevesebb az előzés. Az FIA elnöke azonban úgy tűnik, rátalált a megoldásra.
részletekEzért tiltotta be az FIA a Ferrari megoldását
Látványos "halotükörrel" rukkolt elő a Ferrari a hétvégi F1-es futamon, ami a sportot ellenőrző FIA tetszését egyáltalán nem nyerte el. Be is tiltották azonnal, és most az is kiderült, miért.
részletekFIA: Szabálytalan a Ferrari halóra szerelt tükre
A Spanyol Nagydíjat követően le kell szerelnie autójáról a Barcelonára hozott leglátványosabb újítását a Ferrarinak, Charlie Whitingék ugyanis kifogásolhatónak találták a megoldást.
részletekAz F1 2021-ben kukába dobná a DRS-t
A nyitható hátsó szárny az F1 jelenlegi „szükséges rossz” megoldása, amitől több szakember is legszívesebben megszabadulna. Az FIA is pont erre törekszik, ám akármilyen autókkal ez nem célravezető.
részletekWhiting szerint elég gyors a biztonsági autó
Charlie Whiting versenyigazgató szerint a biztonsági autónak nem kellene gyorsabbnak lennie, hiszen épp az a lényege, hogy ha baleset van, a mezőny biztonságos körülmények között körözhessen.
részletekVisszadobták a Williams kérelmét, marad a büntetés
Hiába reménykedett abban a grove-i istálló, hogy a bakui ítélet felülvizsgálatát kérve visszavonják majd a Szergej Szirotkinra kirótt rajtbüntetést, az FIA versenybírói nem találták megalapozottnak a Williams felvetéseit.
részletek