A Kanadai Nagydíj előtt lépett az FIA a delfinezés és pattogás kapcsán felmerülő biztonsági és egészségi aggályok miatt, és új technikai direktívát írt elő, amely a jelenséget hivatott megszüntetni. Egy mérőszámban meghatározzák az autók függőleges oszcillációjának elfogadható mértékét, majd a második edzés után mérésekkel állapítják meg minden egyes autó mérőszámát, aki pedig nincs határértéken belül, kénytelen hasmagasságot emelni. A direktívát egyelőre tesztelik, csak a brit nagydíjhétvégétől fogva lesz éles, onnantól nyúlhat az FIA a hasmagassághoz.
A technikai direktívában szerepel, hogy a csapatok egy második merevítőrúddal erősíthetik meg padlólemezüket – az első merevítőt már a tesztektől kezdve használják az istállók. A pattogástól leginkább sújtott Mercedes már a pénteki edzésen beépítette ezt a merevítőt (a beágyazott posztban Albert Fabrega szakújságíró fotói láthatók a jelenlegi és bakui verzióról), ez pedig több csapat nemtetszését kiváltotta. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a Ferrari, a Red Bull és a McLaren is zúgolódik: nem értik, a Mercedesnek hogyan sikerült a direktíva megjelenéséhez képest egy nap múlva már beszerelnie a merevítőt.
A Mercedes magyarázata a következő: „Egyes munkatársak később repültek Montrealba, ők hozták magukkal az alapanyagot. A problémáink miatt mindenre felkészültünk a merevítőkkel kapcsolatban” – idézi a lap a csapat egy munkatársát. Hozzátette azonban, a gyors reagálás sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: „A második nem úgy működött, ahogyan számítottunk rá.”
Lewis Hamilton szavai is tükrözik, hogy a csapat nem tett csodát a delfinezés terén. „Kész katasztrófa volt. Olyan, mintha a W13-as egyre rosszabb lenne” – nyilatkozta pénteken a hétszeres világbajnok.
Nuevo suelo de Mercedes con un gran corte y un tensor extra.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 17, 2022
New Mercedes floor with a huge cutout and extra stay. #f1 #CanadianGP pic.twitter.com/sFkxmdKTqT