Csütörtökön ismertették egy közleményben, hogy hamarosan változások lépnek életbe az idei szabályokat illetően. A 2022-es autóknál a szívóhatásnak köszönhetően egy állandó jelenséggé vált az úgynevezett delfinezés, ám az autók folyamatos egyenesben lévő pattogása sokak szerint veszélyes lehet, ezért az FIA végül közbelépett.
A döntés értelmében meghatároznak egy értéket, melynél egyetlen autó sem rendelkezhet nagyobb függőleges irányú kilengéssel, továbbá alaposabban megvizsgálják a kopó- és padlólemezeket. Mindez nem nyerte el a tetszését Max Verstappennek, aki úgy véli ezzel nem halad túl jó irányba a sportág, mivel ez hatással lehet olyan csapatokra is, akik eddig hatékonyan kezelték a problémát.
„Azt hiszem, egy kicsit csalódást keltő, hogy ismét egy szabálymódosítás történt a szezon közepén. Nem is arról van szó, hogy minket jobban vagy kevésbé érint, mint a többi csapatot, de nem kellene, hogy az egyik csapat panaszkodására hirtelen megváltoztassák a szabályokat. Úgy gondolom, hogy sok olyan istálló van, amelyik valójában elképesztő munkát végzett, és nem voltak ilyen jellegű problémák, szóval el lehet kerülni. Ha megemeled az autódat, akkor nem lesznek ilyen gondjaid, de veszítesz a teljesítményedből. Viszont, ha nem tudod megfelelően megtervezni az autót erre, akkor az a te hibád, nem a szabályoké. Számomra ez egy kicsit szégyen” – mondta Verstappen a Racernek nyilatkozva.
A Red Bull versenyzője szerint több jó példa is volt arra a mezőnyben, hogy a pattogás megoldható szabálymódosítás nélkül is.
„Természetesen minden pálya más és más, de szerintem egy kicsit szégyen, hogy a szezon közepén változtatnak rajta. A csapatok már megmutatták, hogy lehet normálisan, vagy legalábbis sokkal kevesebb problémával vezetni, mint másoknál” - tette hozzá Verstappen.