Erőforrások
Cosworth: Nem kérünk a független motorból
A független F1-es motorszállítói szereppel korábban szóba hozott Cosworth úgy döntött, nem pályázza meg a tendert, miután az anyagilag veszteséges volna számukra. Két jelentkező azonban így is akad.
részletekAz F1 visszavárja a Red Bullt, ha távozik
Az épp ma 85 éves Bernie Ecclestone szerint az is elképzelhető, hogy a Red Bull kihagy egy (esetleg több) évet, s csak akkor tér vissza az F1-be, amikor már rendelkezésükre áll versenyképes motor.
részletekRed Bull-krízis: Milyen lehetőségek maradtak?
Az alábbiakban sorra vesszük a bajba került F1-es istálló előtt álló hat megoldási lehetőséget, rámutatunk, miért valószínűtlen bármelyik bekövetkezése, s arra is, hogy találhatnak mégis kiutat a válságból.
részletekA Red Bull V8-as szívómotorral indul jövőre?
Helmut Marko szerint már ezen a héten eldől a Red Bull jövője, amivel kapcsolatban egy-két vadabb elmélet is napvilágot látott: a 2018-as szezontól új motorformula érkezhet az F1-be?
részletekJövőre is lehet motort fejleszteni
Megegyezés született a legfontosabb erőforrásokkal kapcsolatos kérdésekben az F1-es motorszállítók csütörtöki genfi csúcstalálkozóján: fejlesztés, egyéves motorok, új formula 2017-től – ezekről esett szó.
részletekA Honda all-int hívott, Alonso a mezőny végén
Minden zsetonját bedobta a Honda az oroszországi F1-es hétvége előtt, így a minden bizonnyal a rajtrács végére sorolt Fernando Alonso minden eddiginél jobb erőforrással várhatja Szocsit.
részletekFogyó egységek: Ki hogy áll motorokkal?
A szezon felén túl összegezhetjük, melyik F1-es motorgyártó milyen munkát végzett megbízhatóság terén – a Sauber lehet, hogy gyengébb motort kap a Scuderiánál, de ők megúszhatják büntetés nélkül az évet.
részletekMegnevezték a Formula-E új erőforrásait
10 csapat nyolc vadonatúj hajtáslánccal vág neki a Formula-E 2015/2016-os évadának októbertől - a Nemzetközi Automobil Szövetség zöld utat adott minden erőforrásnak.
részletekErőforrások: A Mercedesek és Nasr az „élen”
Az erőforráselemek felhasználását áttekintve aligha meglepő módon a Mercedes és a Honda jelenti a két végletet, míg a többiek közül Verstappen és Nasr áll a legrosszabbul, illetve a legjobban.
részletekMegvan Ecclestone ötletének első támogatója
Az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone a minap újabb ötlettel állt elő a V6-os kontra V8-as motorok ügyében, és felvetette, miért ne lehetne a kétféle erőforrás egyszerre jelen az F1-ben.
részletekSzám szerint – Eltűrt, betiltott, aztán meg kötelező!
A turbómotorok sikertörténete egészen egyedülálló kimutatásokra ad lehetőséget. Használatuk ugyanis bejárt minden szélsőséget. Kezdetben önkéntes volt, később eltűrt. 1989-től kifejezetten tilos volt turbóval menni, majd 2014-től már kötelező.
részletekGyártók: A V6-osokkal érjük el az ezer lóerőt
Bár az F1 vezére, Bernie Ecclestone szerint a V6-os hibrid erőforrások tehetnek a sportág összes jelenlegi problémájáról, a sorozatban érdekelt gyártók ragaszkodnak ehhez a motorformulához.
részletek