Az Autosport értesülései szerint végre előrelépés történt a 2017 és 2020 között érvényes, az erőforrásokra vonatkozó szabályokat illetően: hosszas egyeztetés után a csapatfőnökök megegyeztek egy módszerben, mely lehetővé teszi az FIA számára a Jean Todt által előirányzott költségcsökkentési tervek megvalósítását.
Ennek értelmében jövőre 1, majd 2018 és 2020 között újabb 3 millió euróval fog csökkeni a motorszállítás költsége, megkönnyítve ezzel a független csapatok helyzetét. A lap úgy tudja, hogy a fix 12 millió eurós korlátozást meghagyták „vészmegoldásnak”, arra az esetre, ha a szabályokat nem tartják be: beleértve azt a megállapodást is, mely kötelezi a gyártókat arra, hogy erőforrásokkal lássák el a független csapatokat.
Ami a fejlesztéseket illeti, a zsetonrendszert valószínűleg eltörlik, s helyette az erőforrás tömegét, méretét, valamint a turbónyomást fogják korlátozni 2018-tól. Továbbá csökkenthetik az egy versenyző által felhasználható erőforrások számát, standardizálják a legtöbb szenzort, valamint legkésőbb 2018-tól be kell építeni a kipufogóba egy hanggenerátort is.
Az FIA emellett ígéretet tett arra, hogy a sportág irányításának módja, valamint az erőforrásokra vonatkozó technikai és sportszabályzat változatlan marad 2020-ig, kivéve abban az esetben, ha a Formula-1 nehéz helyzetbe kerül emiatt, vagy ha nem sikerül közel hozni és tartani egymáshoz az erőforrások teljesítményét.