DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

A Red Bull elgondolkodott a saját motoron

A Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko egy interjúban beszélt a saját erőforrás gyártásának tervéről, arról, hogy miért adták fel ezt, valamint a jövő évi motorkérdésről is.

Helmut Marko egy interjúban elismerte, hogy a nehezen induló 2014-es szezon kezdetén a Red Bull fontolóra vette annak lehetőségét, hogy saját erőforrást építsenek a Renault V6-osa helyett, melyet alapvetően felelőssé tettek azért, hogy az éveken át domináló Red Bull visszaesett az erősorrendben, s végül a bajnoki ezüstéremért is keményen meg kellett küzdeniük – tavaly pedig már a dobogóra sem fértek fel.

„Foglalkoztunk a lehetőséggel, de gyorsan rájöttünk, hogy ez nem a Red Bullnak való. Ez az első 2014-es tesztek idején történt. Áttekintettük, megvizsgáltuk ezt a lehetőséget” – nyilatkozta Marko, akit ezt követően arról kérdeztek, hogy az AVL nevű osztrák motorfejlesztő érintett lehetett volna-e a projektben:

ricciardo_redbull_2016_cs



„Dietrich Mateschitz Stájerországból származik, az AVL pedig grazi. De más cégek és építenek turbókat, mely mind egy órán belüli távolságra található a bázisunktól. A tudásbázis tehát megvan, a költségek viszont magasak, és az egész dolog nagyon összetett... Itt most nemcsak egy motorról beszélünk, hanem az egész erőforrásról, mely sokkalta összetettebb, a motorszabályok pedig egyszerűen nem jók” – folytatta az osztrák szakember.

„Az egész túl drága, túlságosan a mérnökökről szól, a motor nem olyan hangot ad, mint kellene, a versenyző pedig szinte olyan, mintha csak egy utas lenne. A költségek hatalmasak, egy ilyen motor kifejlesztéséhez 250-300 emberre van szükség, és nem azt sem tudjuk, meddig maradnak meg a jelenlegi szabályok.”

Marko végül arról is beszélt, milyen lehetőségek állnak a Red Bull előtt motorfronton a következő szezonra: „Vannak lehetőségeink, az biztos, hogy lesz motorunk jövőre is. Van egy opciós jogunk, de versenyképes, az élen haladni képes, győzelemre képes motorra vágyunk. Még zajlanak a tárgyalások az erőforrások kiegyenlítéséről vagy az úgynevezett független motor behozásáról. Majd meglátjuk, mi történik a szabályokkal, valamint a jelenlegi TAG Heuer erőforrásunk fejlesztésével...”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: