DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
F1

Red Bull-krízis: Milyen lehetőségek maradtak?

Az alábbiakban sorra vesszük a bajba került F1-es istálló előtt álló hat megoldási lehetőséget, rámutatunk, miért valószínűtlen bármelyik bekövetkezése, s arra is, hogy találhatnak mégis kiutat a válságból.

A négyszeres konstruktőri bajnok istállóval kapcsolatban az elmúlt hónapokban mindenfélét lehetett olvasni azt illetően, hogy milyen motorokkal folytatja, s úgy tűnt, hogy kilátástalan helyzetbe került a csapat. Vegyük sorra a lehetőségeket:

1. A Renault-val szakítottak, miután kígyót-békát kiabáltak rájuk, s több kulcsszereplő is kijlenetette, hogy véget ért ez a kapcsolat.

2. A Ferrarival egy ideig tárgyaltak, de egyre inkább úgy tűnik, hogy csak 2015-ös erőforrásokat kaphatnának az olaszoktól, amire a szabályok lehetőséget is adnak – csakhogy a Red Bull erről hallani sem akar.

3. A Mercedes szintén nem ad motort nekik, ráadásul a németeknek már így is négy ügyfelük van, sőt ez a szám adott esetben (Lotus) akár ötre is nőhet.

4. A Honda, bár elvileg jövőre már nem a McLaren kizárólagos partnere, korábban már kijelentette, hogy nem kívánja a Toro Rossót motorokkal ellátni.

5. A Volkswagen ugyan felmerült, de legkorábban csak 2018-tól – ráadásul erősen megkérdőjelezhető, hogy tényleg belevágnának-e a projektbe.

6. A V8-asok visszatérése, bármit is nyilatkozzon Ecclestone, egyelőre meglehetősen elrugaszkodott ötletnek tűnik – s az sem biztos, hogy egy nyolchengeres Cosworth-szívó akár csak az idei Ferrari-erőforrásnál erősebb lenne.

redbull_boksz_cs



Látszólag tehát nincs kiút, Helmut Marko mégis úgy nyilatkozott, hogy már a hétvégén megoldódhat a Red Bull helyzete – kérdés, hogy hogyan? Az egyik lehetőséget az olasz Autosprint vetette fel, miszerint a Hondával lépne szövetségre a Red Bull, s besegíthetnének a japánoknak az egyelőre igen gyenge hibrid erőforrás fejlesztésébe – bár Alberto Sabbatini azt is hangsúlyozta, hogy a McLaren a legkevésbé sem tudja támogatni ezt az ötletet.

A másik, ennél jóval földhözragadtabb elképzelés szerint a Red Bull és a Renault valahogy elrendezik viszonyukat, és a franciák ügyfelei maradnak – vagy ennek egy vadabb változatában a Renault felvásárolja, és gyári csapattá teszi a Milton Keynes-i istállót. A Toro Rosso viszont ettől függetlenül a 2015-ös Ferrarira válthat. Ezt a hírt megerősíteni látszik a Marcának nyilatkozó Toto Wolff, aki hangsúlyozta, hogy fogalma sincs, mi történik, de azért hozzátette: „Úgy tűnik, hogy a Renault-val tárgyalnak.”

Ezt látszik megerősíteni Christian Horner legutóbbi nyilatkozata is, melyet a német RTL-nek adott: „Hivatalosan még semmi nem ért véget a Renault-val, s bár nehéz megmondani, mit fog történni, semmi sem lehetetlen egyelőre. Május óta arra várunk, hogy kinyilvánítsák a szándékaikat: mennek vagy maradnak? Saját csapatuk lesz vagy sem? Adnak másoknak motort? Erre várunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: