Néhány hete röppent fel a pletyka, miszerint az FIA 2017-től szeretne egy független motorszállítót bevonni a Formula-1-be, amely a kisebb csapatok számára kínálna olcsóbb alternatívát erőforrások terén. Nemrég a tender részleteit is nyilvánosságra hozta a szervezet, s természetesen azonnal megindultak a találgatások, hogy melyik cég is tölthetné be ezt a szerepet.
Az elmúlt időszakban többek között a Renault-val is szóba hozott Mario Illien cége, az Ilmor biztosan beadja jelentkezését, ezt maga a mérnök is megerősítette. Rajtuk kívül az Advanced Engine Research (AER) is érdeklődik a lehetőség iránt, egy másik cég, a Cosworth azonban nem kíván pályázni – azt is elárulták, miért:
„Megvizsgáltuk, kik lennének a lehetséges partnereink. A válasz pedig a Red Bull, mivel nekik nincs hosszútávú szerződésük egyetlen motorszállítóval sem” – nyilatkozta Kevin Kalkhoven társtulajdonos a motorsport.com szakoldalnak. „Aztán megnéztük, milyen gazdasági vonzatai vannak annak, ha a semmiből fejlesztünk egy hajtásláncot, ami a feladatunk lenne. Ez pedig egyszerűen nem megfelelő: nagyjából 20 millió fontba kerülne mindenestül.”
„Emellett az idő is túl rövid ahhoz, hogy készíts egy motort úgy, hogy még a tervek sincsenek meg. Meg tudnánk csinálni, de a cégünk jelenleg roppant elfoglalt, és befektetni egy olyan projektbe, ami nem térül meg, üzletileg sem lenne logikus. Ezért udvariasan visszautasítjuk a lehetőséget, hogy pénzt veszítsünk” – fogalmazott Kalkhoven.