Közelebb van 2017, mint gondolnánk: ennek a bizonyos független gyártónak alig több, mint egy éve van arra, hogy életképes erőforrással rukkoljon elő, de a Honda felkészülésére tekintve elgondolkozhatunk azon, hogy mennyire lesznek versenyképesek ezek a motorok, pláne a kisebb csapatok autóiban. A felhívást azonban közzétették, az FIA pedig nemrég osztotta meg a médiával a részleteit - eredetileg úgy volt, hogy a csapatok megegyezése után kerül sor a kiírásra, a szövetség elszánt, és minél hamarabb szeretné a sportágba csalogatni az új motorgyártót.
A Motorsport.com elsők között adott információkat az FIA által közzétett dokumentumból: „A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, hogy tárgyalni a fog a motorgyártókkal annak érdekében, hogy fentebb említett bajnokság [F1] 2017-es 2018-as és 2019-es szezonjaira egy alternatív gyártót keressen, aki hajlandó ellátni motorokkal az ezekre a szezonokra nevezett csapatokat. Az FIA véleményeket vár, hogy felismerje, mely gyártók érdekeltek abban, hogy egyedüli motorszállítói lehessenek a csapatoknak. A felhívásban a francia törvények szerint járnak el."
Az FIA közleményében egyértelműsíti, hogy nagy autógyártóktól független cégeket akar a Forma-1-be csábítani, a keresett gyártók pedig november 23-áig nyújthatják be az érdeklődésükről szóló nyilatkozatot a szövetségnek. Ebben a nyilatkozatban kötelesek lesznek egyértelműsíteni, hogy milyen technikai és anyagi lehetőségek állnak rendelkezésükre - ha ez megtörtént, elkezdődhet a hivatalos pályázati folyamat. Az FIA arról nem értekezett a kívánt motorok technikai részleteiről, de a szövetség elérhetővé teszi mindenki számára, akik érdeklődnek a Forma-1 iránt. Jean Todt, az FIA elnöke nemrég úgy nyilatkozott, hogy ha nem sikerül független gyártót a sportág bűvkörébe vonzani, akkor a jelenlegi gyártóknak kellene harmadával csökkenteni a motorok árát.