Mint minden hasonló probléma, a 2017-es, olcsóbb motorok bevetése is kétélű kard lehet a sportágban: a gyári csapatoknak kiszolgáltatott kisebb gárdák természetesen jól járnának azzal, ha a mostani, 15-20 millió fontba kerülő erőforrások töredékéért kapnának motorokat, másfelől viszont, többen aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a sportág irányítói a jelenlegi, 1.6 literes turbók mellett a tervezett 2.2-es ikerturbókkal szeretné feltölteni a mezőnyt.
Többek között Toto Wolffnak és Eric Boulliernek sincs ínyére ez az irány, a francia például úgy véli, hogy helyesebb lenne a Renault-n, vagy a Hondán segíteni. Jean Todt maga is élére állt a független motorgyártó-projektnek, de úgy véli, sokkal boldogabb lenne, ha a jelenlegi gyártók legalább 12 millió dollárra tudnák csökkenteni termékeik árát. „Úgy vélem, hogy ez a 12 millió dollár, bár még mindig rengeteg pénz, elfogadható lenne” - idézte az FIA elnökét az Autosport.com.
„Nem vagyok felelős azért, hogy kövessem a gyártók költségeit, de úgy vélem, ez igazságos és elfogadható lenne az ügyfelek számára is” - tette hozzá. Ahogyan azt korábban megírtuk, a Ferrari vétója miatt nem tudta az FIA előirányozni a motorok költségeinek csökkenését, Jean Todt pedig napokkal később csalódottságának adott hangot az sportág legnagyobb múltú gárdája felé.