Amikor a 2016-os versenynaptár minden korábbinál hosszabbra, 21 versenyesre bővült, a szezon során felhasználható erőforrások száma négyről ötre emelkedett fel – azaz tulajdonképpen megmaradt a tavalyi szinten, és nem csökkent az előzetes tervekkel ellentétben.
A Mercedes viszont az eredeti tervekre készült, azaz négy erőforrás felhasználásával képzelte el a szezont. Andy Cowellt, az erőforrásrészleg vezetőjét arról kérdezték, mi a tervük a „bónusz” motorral, gondoltak-e esetleg arra, hogy egyetlen futamon szabadjára engedjék az erőforrás teljes teljesítményét, mindenfajta spórolás nélkül.
„Minden tervünket úgy építettük fel, hogy húsz verseny lesz, s ebből kifolyólag négy erőforrást használhatunk fel, így fogalmaztuk meg a célokat. A következő két-három hét alakulásának függvénye, hogy mennyire lehetünk agresszívek Melbourne-től kezdve, s így döntjük majd el, hogy megmaradhat-e a négy erőforrásról szóló terv” – mondta Cowell, hozzátéve, hogy ha marad egy tartalék motorjuk, akkor két felhasználási lehetőség is szóba jöhet:
„Ez a bónusz erőforrás segíthet rajtunk abban az esetben, ha minőségi gondok támadnak valamelyik egységgel, de arra is használhatjuk, hogy egy különleges teljesítményű versenyt fussunk. Mindezt a Melbourne előtti napokban fogjuk kidolgozni.”