DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

Biztonság

Billy Monger szerint az autósport biztonságosabb, mint valaha

Az ifjú Billy Monger egy évvel ezelőtt vesztette el mindkét lábát egy súlyos F4-es balesetben, most azonban elmondta, hogy szerinte rengeteget fejlődött a motorsport világának biztonsága az elmúlt évtizedekben.

részletek

Biztonságosabb sisakokat vezet be az FIA

A Nemzetközi Automobil Szövetség szerdán leleplezte a 2019-re tervezett új, továbbfejlesztett bukósisakot az FIA éves Sportkonferenciáján, Manilában, amely az eddigi legbiztonságosabb fejvédő lesz.

részletek

Biztonság a jövő autójában

A hálózatba kapcsolt járművek számának rohamos növekedésével együtt bővül az új digitális szolgáltatások iránti piaci igény és fogyasztói kereslet is – becslések szerint 2020-ra már csaknem 250 millió ilyen jármű közlekedhet világszerte.

részletek

Grosjean az újraindítást kritizálta

A 2018-as szezontól újabb változást akar bevezetni az FIA: a biztonsági autós szakaszok után állórajtos újraindítást terveznek, amit néhány pilótával ki is próbáltak az egyik tesztnap alkalmával.

részletek

Alonso: Nem kellene vitázni a halóról

Miután Toto Wolff azt mondta, hogy legszívesebben láncfűrésszel szedné le a halót az F1-es autók tetejéről, Alonso a fejvédelmi eszközt helyeslők pártjára állt.

részletek

5 tipp a biztonságos téli autóvezetéshez

Az elmúlt napok újabb hideg és csapadékos, havas időszaka minden eddiginél nagyobb figyelmet követel az autósoktól. Csak téliesített autóval, türelmes vezetéssel garantálható a biztonságos közlekedés. Az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője, Tiszay Árpád szerint aki nem használ téli gumit, a napokban inkább ne üljön autóba.

részletek

Egymástól tanul az F1 és az IndyCar

A világ legnagyobb open wheel bajnokságai mindent megteszmek azért, hogy évről éve fejlesszenek a biztonságon, ennek érdekében a kutatások eredményeit is megosztják egymással.

részletek

Hakkinen: Ne hasonlítsanak össze Hamiltonnal

Az elmúlt évtizedek biztonsági fejlesztései már igen magas szintet ütöttek meg. A korábbi időszakokban sokkal inkább vásárra vitte a bőrét, aki a Formula-1-ben versenyzett.

részletek

Newey: Ki kell találni valamit a halo helyett

Sokan megszólaltak már a 2018-ban bevezetett fejvédő eszközt illetően, ezúttal mérnöki szemmel láthatjuk a halót, ugyanis Adrian Newey beszélt a glória előnyeiről és hátrányairól.

részletek

Rettentően nehéz lesz a halo beillesztése az F1-es autókba

Egy darabig az Abu Dhabi Nagydíj lesz az utolsó futam az F1 történetében, ahol a pilóták halo nélküli autókat vezethetnek majd, ezt követően pedig jöhet a fejtörő, hogy a mérnökök miként integrálják majd a megoldásokat a 2018-as modellekbe.

részletek

Megerősítették a biztonságot a Brazil Nagydíjra

A pénteki nap folyamán a Mercedes, a Williams, valamint az FIA kisbuszát is támadás érte Sao Paulóban, melyre válaszul a szervezők megerősített biztonsággal készülnek az F1-es futamra.

részletek

Biztonsági módosításokat hajtottak végre Interlagosban

Annak érdekében, hogy megakadályozzák a tavaly szép számmal előforduló baleseteket, több kanyarban is új típusú aszfaltot fektettek le a szervezők a brazil F1-es pályán.

részletek