Az időmérő edzésen, a Q1 végén jelentkezett először az RB15-ösnél, hogy az első sikán utáni kigyorsítás során időlegesen erőt veszített a motor, amit a Honda később azzal magyarázott, hogy a kerékvetőn túlságosan kipörögtek a holland kerekei. Ettől hirtelen jelentősen megugrott a fordulatszám, az egység pedig biztonsági üzemmódba kapcsolt.
Az erőforrás teljesítménye egyébként az istálló vezetőinek és Max Verstappennek is tetszett, az élmenők tempóját volt képes autózni vele a holland egy olyan pályán, ahol kifejezetten fontos a csúcssebesség. A motorerő-vesztés viszont aggasztó mindenki számára, mivel az FIA egyik rendszere kapcsolt be, amit kötelező használni, tehát nem is tudják egyszerűen kikapcsolni.
Emiatt a japán szakemberek attól tartanak, ha Szingapúrban hasonló körülmények adódnak, akkor megismétlődhet a probléma, ezen pedig (főleg az időmérő edzésen) súlyos pozíciók úszhatnak el.
„Nem könnyű a helyzet megoldása, mert az FIA egyik szűrője aktiválódott. Át fogjuk gondolni, mi legyen a következő lépés, de sajnos egyelőre úgy állunk, hogy bármikor megismétlődhet a Monzában (kétszer is) tapasztalt gond. Megpróbáljuk a lehető legmélyebben kielemezni, pontosan mi történt, hogy a jövőben megelőzhessük a hasonló eseteket” – magyarázta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
Szingapúrban különösen fontos lenne, hogy ne hátráltassa technikai hiba a Red Bullt, mivel ezen a pályán hagyományosan jól szerepelnek a bikák és Max Verstappennek könnyen győzelmi esélyei is lehetnek. Monzában a szupergyors Ferrari ellen nemigen volt esély, a vörösök fölénye olyan látványos volt, hogy a riválisok megkérdőjelezik a Ferrari-motorok szabályosságát is.