Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 23. szerda
F1

Irvine nem is nézi az F1-et, mert unalmas

Az 1999-es ezüstérmes nem követi rendszeresen a Formula-1 történéseit? A jelek szerint így van, Eddie Irvine-t ugyanis halálosan untatja az egysíkú, kiszámítható sorozat, ami nem bünteti a hibákat.

Legutóbbi hosszabb interjújában az elmúlt évek egyik megmondóembere elismerte, hogy szinte egyáltalán nem nézi mostanában a száguldó cirkusz versenyeit, aminek számos oka van. Bár azzal nincs baja, hogy a biztonság hatalmas mértékben fejlődött az elmúlt évtizedekben, de az a legkevésbé sem tetszik neki, hogy a pilóták úgy hibázhatnak, hogy az következmények nélkül marad.

Nemrég kijelentette, hogy szerinte Sebastian Vettel túlértékelt, ahogy Lewis Hamilton is, de arról is beszélt, hogy szerinte Michael Schumacher még Ayrton Sennánál is magasabb szintet képviselt. De mi a véleménye a jelenlegi F1-ről a négyszeres futamgyőztesnek?

„Már nem nézem, mert rettentően untat. Azt látom, hogy csak mennek az autók körbe-körbe, elképesztően unalmas, mert annyira egysíkú. Az egész nagyon mesterséges, semmi természetes nem maradt. Túl tökéletessé akarták tenni, ha valaki hibázik, nem fizeti meg az árát. Szerintem a legkevesebb, aminek történnie kellene, hogy sok időt veszítsen” – mondta el Irvine a BBC interjújában.

Irvine utoljára 2002-ben, Olaszországban állt dobogóra

„Az ötvenes években, ha valaki hibázott, belehalt, a hatvanas években szintén belehalt. A hetvenes években legtöbbször komolyan megsérült, a nyolcvanas években időnként megsérült, aki nagyobbat hibázott. Egyre inkább biztonságossá vált minden, ami egyébként jó dolog, de túl messzire mentek. Mindig csak a fejlődés és a fejlődés, de hol lesz a vége? Eredményként kaptunk egy szirupos valamit, ami nem is érdekes.”

„Úgy vélem, a nagy gyártókat nem is szabadna a Formula-1-be engedni. Csak motorszállítóként kellene jelen lenniük és ennyi. Amikor jönnek a nagy gyártók, hatalmas pénzt költenek el, aztán vagy jól megy nekik, vagy nem. Ha minden összejön, távoznak, mert már nincs mit bizonyítaniuk, ha pedig rosszul, akkor azért távoznak, mert megszégyenültek.”

„A Ferrarinak óriási a hatalma, elszívja az energiát a többiektől, de szerintem a Mercedes ugyanezt a problémát okozza a kifogyhatatlan financiális hátterével. Mélyen gyökerező gondok vannak, elsősorban drasztikusan vissza kéne verni a költségeket, akkor újjá lehetne építeni a sportágat, ami újra gladiátori és nyers küzdelmet hozna” – mutatott rá Eddie Irvine.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?