Túlesett első versenyén gyári pilótaként Michelisz Norbert, a Honda WTCC-versenyzője. A magyar túraautós a hétvége mindkét futamán a harmadik pozícióban ért célba, ezzel ő volt az egyedüli a mezőnyben, aki két dobogót is gyűjtött a francia szezonnyitón. Maga Norbi is úgy véli, kihozta a maximumot hétvégéjéből.
„Reménykedtem benne a hétvége előtt, hogy egy dobogó lehet a minimális elvárás” – elevenítette fel Michelisz Norbert a Paul Ricard pályán zajló fordulót a Formula.hu-nak. „Az időmérő után csalódott voltam, a hetedik hely nem feltétlenül tükrözte az autó teljesítményét, nyers tempó tekintetében többet vártam magamtól szombaton. Szerencsére az első és második futamon is minden úgy alakult, ahogy elterveztem. Ha a hétvége előtt valaki azt mondja, hogy két dobogó összejöhet, akkor biztos, hogy aláírtam volna. Így utólag visszagondolva egy kis hiányérzet azért van bennem, mert ha pusztán a tempót nézzük, akkor Monteiro egy hajszállal gyorsabb volt nálam.”
Tiago Monteiro és a 2012-es WTCC-bajnok, Rob Huff személyében Michelisznek idén két nagyon erős csapattárs ellen kell helytállnia, ami merőben eltér az elmúlt évektől, amelyek túlnyomó többségében csapata egyedüli versenyzője volt. „Azt kell mondanom, összességében én is azt várom magamtól, hogy a világbajnok és volt Forma-1-es csapattársam szintjén teljesítsek. Sokszor nem könnyű, de mindig ilyen helyzetbe akartam kerülni, és biztos vagyok benne, hogy ez a környezet és a közeg elősegíti, hogy még jobb versenyző lehessek” – beszélt Norbi arról, hogyan válhat előnyére a csapaton belüli versengés.
„Az elmúlt években az volt a jellemző, hogy a Zengő Motorsport műhelyében vendégeskedtem, a fiúkkal nagyon jó volt a kapcsolat, tényleg úgy tekintettem rájuk, mint a második családomra, ami továbbra sem változott” – hasonlította össze korábbi és jelenlegi csapatát. A Zengővel már csak földrajzi okok miatt is szoros kapcsolat alakulhatott ki: Michelisz bármikor beugorhatott a műhelybe, ez azonban jelenleg közel sem ilyen egyszerű, hiszen a Honda gyári csapatát működtető JAS Motorsport főhadiszállása Olaszországban található.
„Kétségtelen, hogy ahhoz, hogy hasonló helyzet alakuljon ki a Honda csapatánál, nagyon sok időnek és együtt töltött órának kell eltelnie. Az első versenyhétvége tapasztalatai ilyen téren abszolút pozitívak. Látom, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy befogadjanak, és semminek ne érezzem hiányát. Azt gondolom, jó úton haladok afelé, hogy itt is hasonlóan érezzem magam, mint a Zengő Motorsportban, de ahogy mondtam, ehhez még sok együtt töltött időre szükség lesz.”
A rajongókat kétségkívül legjobban érdeklő kérdés azonban az, hogy a Honda legyőzheti-e 2016-ban az elmúlt két szezont uraló Citroent – méghozzá lehetőleg magyar világbajnokkal. „Egyelőre úgy tűnik, hogy a Honda áll legközelebb a Citroenhez, úgyhogy ha idén nem Citroen, akkor valószínűleg Honda lehet a befutó. Ugyanakkor reálisnak kell maradni, mert látszik, hogy a francia márka továbbra is jókora előnnyel rendelkezik technikai szinten. A büntetősúly-rendszernek köszönhetően sokkal könnyebbek voltunk az első versenyen, de Hungaroringgel kezdődően már hasonló súllyal versenyzünk, és ennek valószínűleg az lesz a következménye, hogy sok tizedmásodperccel lassabbak leszünk egy körön.”
„Tehát ha a világbajnoki esélyekről beszélünk, akkor én úgy gondolom, hogy ’16-ban még, ha rossz is ezt kimondani, valószínűleg nem Honda-versenyző nyeri a vb-t, hanem valamelyik gyári Citroen-pilóta. Ugyanakkor mindig azt mondtam, hogy inkább közép- és hosszútávban gondolkodom, ez pedig azt jelenti, hogy 2017-ben már a mi autónk is továbbfejlődik, így mi válhatunk a referenciává, ennek kapcsán pedig megnyerhetjük a világbajnoki címet is” – árulta el Michelisz Norbert, hogy a következő szezonban tartja reálisnak a Honda győzelmét.