DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
WEC

WEC: Dupla győzelemmel zárna a Toyota

Sanghajban versenyzik ezen a hétvégén a WEC mezőnye, a gyári Toyota célja pedig természetesen az, hogy újabb kettős győzelmet arasson.

Az idén a legendás Le Mans-i 24 órás futamon is diadalt arató és a Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) jelenleg is élen álló TOYOTA GAZOO Racing Fernando Alonsóval kiegészült csapata elszántan küzd, hogy újabb kettős győzelemmel zárja az idei évet az ezen a hétvégén a hatórás sanghaji futamon, tovább növelve ezzel előnyét a világbajnoki pontversenyben.

A nyolc fordulóból álló, 2018-19 évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) ez év májusától jövő júniusig tart, így az 5.451 méteres Shanghai International Circuit pályán megrendezendő kínai verseny az idény második felének első, de a naptári év szerint egyben az utolsó futama is. A múlt hónapban Japánban, hazai pályán, a hatórás Fuji futamon elért – a csapatversenyben a legveszélyesebb riválissal, a Rebellion Racing csapatával szemben 14 pontos előnyt hozó – meggyőző kettős győzelmet követően a TOYOTA GAZOO Racing csapata pozitív és igen elszánt hangulatban érkezik Sanghajba. A pilóták világbajnoki mezőnyében jelenleg a két TOYOTA GAZOO Racing legénység küzd egymással a bajnoki címért, miután Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López megszerezték az idény első győzelmét Fujiban a 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del, és így újabb esély nyílt előttük a világbajnokság megnyerésére. Mindazonáltal még a négy futamból kettő győzelmet – köztük a 24 órás Le Mans diadalt – jegyző Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Fernando Alonso állnak az első helyen, 13 pontos előnnyel a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del, így ismét szoros és izgalmas küzdelemre számíthatunk a két TOYOTA között.

A csapat kínai mérlege eddig igen erősnek számít: hat futamból hármat sikerült megnyerni a városközponttól 40 kilométerre fekvő Shanghai International Circuit pályán. Az újabb – az utóbbi nyolc WEC-futamból a hetedik – győzelmet szolgáló felkészülés során a csapat pénteken két 90 perces edzésen kezdi el optimalizálni az 1000 lóerős, összkerékhajtású TS050 HYBRID versenyautók teljesítményét. Az időmérő edzést szombaton tartják majd, míg a verseny vasárnap 11-kor rajtol.

Toyota_Hosszutavu_Vilagbajnoksag_2



Hisatake Murata, a csapat elnöke

 „Az utóbbi hetekben keményen dolgoztunk, hogy felkészüljünk a hatórás Sanghaj futamra. Bár az autóink az idény első négy versenyén jól szerepeltek, tisztában vagyunk azzal, hogy bármilyen hiba vagy műszaki probléma nagy hatással lehet a világbajnoki címért folytatott küzdelemre, ezért alaposan felkészültünk. Emellett Sanghaj az idény második felének első futama is – vagyis erőfeszítéseink újabb szakaszba lépnek, hiszen a célkeresztben már a 2019-es Le Mans futam áll. Folyamatosan keressük az esetleges gyengeségeket, és persze a megoldásokat is, hogy még erősebb és hatékonyabb csapatként térhessünk vissza Le Mansba. A 2019-es Le Mans futam felé vezető utunk most kezdődik.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „Nehéz elhinni, hogy csak most indul az idény második fele, de ez azt is jelenti, hogy még sok kupáért és pontért lehet megküzdeni. Kamui, José és jómagam élveztük a győzelmet Fujiban, és persze ismét szeretnénk ezt megtapasztalni, de a fő célunk az újabb kettős győzelem a csapat számára, hiszen mindenki megtesz mindent azért, hogy erős autóval állhassunk rajthoz.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „A Fujiban aratott győzelmünk után nagy lelkesedéssel várom a Sanghaj futamot. Eddig általában jól ment az autónk ezen a pályán, ezért arra számítok, hogy ismét jól szerepelünk, de azt láttuk Fujiban is, hogy a nem hibrid autók is képesek jó köridőket menni. Szóval, nem hibázhatunk! Remek érzés volt Fujiban megszerezni első győzelmünket ebben az idényben, remélem Kínában is az első helyért harcolhatunk majd.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „Másodjára versenyzek Sanghajban egy WEC-futamon, ezért nagyon várom a hétvégét. Az ottani versenypálya érdekes, nem könnyű előzni rajta, sok időt lehet veszíteni, mégis fontos vállalni a kockázatokat. Újabb érdekes csata várható a 8. rajtszámú autó legénységével, és emellett azt sem tudjuk, mennyire lesznek gyorsak a nem hibrid autók, szóval izgalmas versenyre számítok.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „Alig várom a sanghaji futamot. Magabiztos kettős győzelmet értünk el a TOYOTA számára a Fuji pályán, ezért ismét az lesz a célunk Sanghajban, hogy növeljük előnyünket a világbajnoki mezőny élén. Számomra eddig ez jó pálya volt, mind a WEC, mind a Forma-1 versenysorozatokban. Ez egy hosszú pálya, sok gyors kanyarral, ami remélhetőleg elég jól fekszik majd az autónknak.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

 „Sanghaj elég nehéz pálya, különösen, ha előzni kell. A nyomvonala olyan, hogy sok időt lehet veszíteni a lassúbb autók mögé beragadva, és a pálya mentén sok a kavicságy. Biztos vagyok benne, hogy eseménydús és izgalmas futam várható. Továbbra is mindent meg kell tennünk azért, hogy kettős győzelmet arassunk, ahogyan Fujiban is tettük.”

Fernando Alonso (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Úgy gondolom, a Sanghaj futam újabb érdekes versenynek ígérkezik, ezért nagyon várom már. Az összes csapattag kemény munkájának köszönhetően jól állunk a világbajnoki mezőnyben, de célunk, hogy Sanghajban tovább növeljük az előnyünket. Nem lesz könnyű, ahogy máskor sem az, de ismét a kettős győzelemért küzdünk majd – ami tökéletes kezdete lenne az idény második felének.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: