Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. június 24. szombat
WEC

Ismét dobogón a Ford Le Mans-ban

Andy Priaulx, Harry Tincknell és Pipo Derani vezették a Ford Chip Ganassi Racing csapat 67-es rajtszámú Ford GT-jét, amely a 2017-es Le Mans 24 órás futam utolsó körében szerezte meg a második helyezést. Tincknellnek ekkor sikerült megelőznie az addig másodikként autózó Corvettet – pillanatokkal azelőtt, hogy lecsapott előttük a kockás zászló.

A verseny ideje alatt mindvégig szoros volt a küzdelem, és a 67-es számú autó legénysége – akik a FIA Hosszútávú Világbajnokság első futamán, Silverstone-ban elsőként értek célba – ezen a futamon is bebizonyították, hogy a stabil stratégia és a teljes csapat elkötelezett munkája újra meg újra kiváló eredményt hozhat.

evhg6xngagbqa87nuyia

„Remek verseny volt,” nyilatkozta Prialux. „Hibátlan futamot teljesítettünk, méghozzá hibátlan bokszkiállásokkal. Ezek a srácok (a Ford Chip Ganassi Racing csapata) megszolgáltak egy érmet, hiszen mindent megtettek a sikerért. Szoros verseny volt ez, ahol minden körben, minden kiállásnál, a 24 óra minden egyes percében keményen kellett küzdenünk. Mindennek tökéletesnek kellett lennie – és az is volt. Harry utolsó pillanatait követve lerágtuk a körmünket az izgalomtól, és amikor a Corvette Harry oldala mellé került, már tudtuk, hogy megcsinálja, és megszerzi a második helyezést.”

Mind a négy Ford GT sikeresen teljesítette a Le Mans 24 órás futamot, pedig sok év óta ez volt a legbrutálisabb verseny a Circuit de la Sarthe pályán. A tavalyi futamgyőztes 68-as számú Ford GT hatodik lett, majd közvetlenül utána, hetedikként ért célba 69-es autó, a 66-os rajtszámú Ford GT pedig tizedik lett.

„Hű, micsoda futam volt!” fakadt ki Dave Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. „Kemény volt, de mindenki megbirkózott a feladattal. Ez is azt bizonyítja, hogy érdemes az utolsó pillanatig kitartani. Másodszor vagyunk itt, és megszereztük a második helyezést, ami remek dolog. Az első persze mindig jobb, de ez is kiváló teljesítmény. Mindez nemcsak a jó futameredmény miatt fontos, hanem azért is, mert előbbre sorol minket a bajnokságban, amit idén mi szeretnénk megnyerni.”

A csapat négy versenygépe jól indított, és az élbolyban rótták a köröket a Circuit de la Sarthe 14 kilométer hosszú aszfaltcsíkján. Az igazi nehézségek akkor kezdődtek, amikor leszállt az este.

A 66-os rajtszámú Ford GT – volánja mögött Billy Johnsonnal – négy órán át vezette a mezőnyt; őt Stefan Mücke váltotta, aki nyolcadikként sorolt vissza, de 10 órával később probléma akadt az autó hátsó futóművében, ami miatt Olivier Pla kicsúszott, és a mezőny végére került.

A 68-as számú autó a 12-ik helyről rajtolt. Bár Dirk Müller remek iramának köszönhetően rövid ideig vezetett, az autó végül nem váltotta be teljesen a hozzá fűzött reményeket.

„Gratulálok a 67-es autó legénységének,” mondta Müller. „Mi már tudjuk, micsoda élmény itt felállni a dobogóra. Ezen a futamon sok apróság rosszul sült el. Joey remek munkát végzett, akárcsak Tony Kanaan, akit jó ötlet volt felkérni a futamra. Kedden reggel érkeztünk meg ide, és attól kezdve nagyon felpörgött. Mindent jól csinált, és remek csapatot alkottunk.”

Az IMSA SportsCar Bajnokságon versenyző két autó (a 68-as és a 69-es) egyike, a 69-es rajtszámú gép igazán ígéretesen kezdte a futamot. Ez az autó szerezte meg a legjobb startpozíciót a Ford Chip Ganassi Racing Ford GT-k közül, és bár Richard Westbrook már közvetlenül a rajt után alulkormányzottságról számolt be, úgy tűnt, hogy az autó esélyes a dobogós helyezésre. Ez sajnos nem tartott sokáig, mert a 69-esnek vissza kellett térnie a bokszba a hátsó lámpa javítására, ami többször is megismétlődött, visszavetve Westbrook, Ryan Briscoe és Scott Dixon teljesítményét.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat legközelebb két hét múlva áll rajthoz az amerikai Watkins Glen pályán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?