Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 18. hétfő
WEC

LM24 – 21. óra: Jackie Chanék az élen!

Egészen elképesztő: egy újabb LMP1-es autó adta meg magát az élről, ami azt jelenti, hogy három órával a vége előtt egy LMP2-es autó vezet – reális győzelmi esélye van a #38-as Jackie Chan-gépnek!

A Toyotát az éjszaka gyakorlatilag „lemészárló” Le Mans tartogatott még drámát a számunkra: a verseny 21. órájában az óriási, 13 körös előnnyel rendelkező #1-es Porsche leállt a pályán Andre Lotterer alatt, s ahogy korábban Kobayashi és Lapierre, ő sem tudta visszajuttatni az autóját a bokszba. Szavak nincsenek arra, mit hoz az idei Le Mans, hiszen jelenleg a #38-as rajtszámú LMP2-es Jackie Chan DC Oreca vezet, akiket két kör hátránnyal követ, és üldöz az a #2-es Porsche, melyet még verseny első óráiban kellett egy órán át szerelni.

lotterer

Egyelőre még nagy kérdés az összetett győzelem sorsa, hiszen a Porsche átlagosan 10 másodperccel gyorsabb körönként az Orecánál, ami azt jelenti, hogy ha nem történik újabb komoly fordulat, akkor legkésőbb az utolsó órában beérik a Jackie Chan-autót, és megelőzik – de ne feledjük: ez a három óra pontosan annyi idő, amennyi alatt mindhárom Toyotát kivégezte a legendás verseny.

Az összetett dobogó alsó fokáért jelenleg a csendes, de problémamentes versenyt futó Signatech Alpine #35 és a gyorsabb, de több kisebb problémával küzdő Rebellion #13 van versenyben – természetesen egyik csapat sem volt még dobogós Le Mans-ban, a Rebellionnak ez úgy jöhet össze, hogy korábban hosszú évekig LMP1-ben mentek. Úgy nem sikerült, most egy lassabb, de megbízhatóbb P2-essel összejöhet – bár halkan azt is tegyük hozzá, hogy ha egy privát LMP1-essel végigmentek volna idén, akkor meglett volna a győzelem, persze a „ha” és a „volna” szavaknak igen kevés a létjogosultsága ebben a helyzetben.

A GTE Pro teljesen kiszámíthatatlan 3 órával a leintés előtt, a versenyt a kiállások ütemezése döntheti el a jelenleg is egy percen belül lévő Corvette #63 (Magnussenék), Porsche #91 (Makowieckiék), Ford #67 (Priaulx-ék) és Aston #97 (Turnerék) között. Az amatőrök közt továbbra is négy Ferrari az élen, a #84-es Ferrari (Will Stevensék) egy kör előnyben vannak az #55-ös Spirit of Race autó előtt – ez a különbség tegnap este óta változatlan.

50 autó van még versenyben, a 44-es célba érési rekord nagyon jó eséllyel meg fog dőlni – a 6 LMP1-esből viszont csak 2 fut, a #8-as Toyota jelenleg a 9. helyen van, s erőből már nem jöhetnek feljebb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?