Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
USA

Alonso autója után már az IndyCarral szemez Jimmie Johnson

Talán még maga Jimmie Johnson sem számított arra, hogy annyira jól fog sikerülni autócseréje a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonsóval, hogy az F1-es McLarenben csak bő két tized lesz köztük a különbség, így érthetően megjött az étvágy még több hasonló kalandra.

F1-es autóbanmindössze nem egész három tized volt a különbség Fernando Alonso javára a bahreini autócserén, miután Jimmie Johnson, hétszeres bajnok NASCAR-legenda is bepattant a wokingiak 2013-as gépébe, az MP4-28-asba. A spanyol nem győztes dicsérni amerikai kollégáját, aki időtlen idők után vezetett bármilyen forma/open wheel-autót, ráadásul először road pályán, és maga Johnson is elégedett volt azzal, amit tapasztalt.

„Kétségkívül!” - válaszolt Johnson a Motorsport.com azon kérdésére, miszerint elgondolkozna-e a közeljövőben egy esetleges IndyCar-szereplésen. „Jelenlegi helyemen, a Hendrick Motorsportnál 2020 a szerződésemben az utolsó év, és többször is megkerestek már, hogy induljak az Indy 500-on. A gyors oválok ma már nem hoznak különösebben lázba, mindenesetre néhány road futamon szívesen elindulnék, azt mindenképp össze lehetne hozni.”

jjxalo

Hasonló kalandokban már benne volt, ez sem lenne más. „Sportautóval mentem már és második lettem a daytonai 24 óráson többször is a Prototípus-kategóriában, azt is csinálnám újra. Minden nyitva van jelenleg.”

Johnson számára az F1-es teszten elért Alonsóhoz közeli eredmény annak fényében különsen nagy bravúr, hogy a hétszeres NASCAR-bajnok több mint 20 éve nem vezetett semmilyen nyitott kerekes autót. „Talán 1994-ben volt, hogy vezethettem egy 1600 köbcentis Volkswagen-motorral ellátott buggyt...”

Messze még a karrier vége. „Közel sem értem még pályafutásom végére. Szeretném kipróbálni magam több dologban. Nem tudom, hogy jó-e az, hogy a mostani fiatal versenyzők elkötelezik magukat egy-egy bajnokság mellett, az én hőseim, Parnelli Jones, Mario Andretti, Dan Gurney vagy Emmo Fittipaldi mindennel versenyeztek. Nem tudom, ez mikor veszett ki az autósportból. Talán a 80-as, 90-es években jutottunk el oda, hogy azt mondjuk: na, te csak formaautós versenyző vagy, te meg csak stock cart vezetsz. Senki nem ment az ellenkező irányba, szeretném most ezt megcsinálni és jó lenne másoktól is ezt látni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?