Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Túraautó

DTM: Egy BMW kitolt a Mercedesekkel

A Norisring második futama Mercedes-uralommal kezdődött, kiállása után azonban Marco Wittmann megelőzte az ellenfeleket – az utolsó percekben két ellenfél nyomását kellett kiállnia.

Mercedes-tarolással kezdődött a vasárnap a Norisringen, hiszem a márka a délelőtti időmérőn az első öt pozíciót kisajátította, az élen Daniel Juncadellával és a bajnokság éllovasával, Gary Paffett-tel. Miközben a 13:30-as rajt után a Mercedesek tartották a legjobb pozíciókat – az első körökben egy fontos helycsere történt, Lucas Auer átvette a második helyet Paffett-től –, szokás szerint többen is megpróbálkoztak azzal a taktikával, hogy már az első körben bokszba állnak: a szombati nyertes, Edoardo Mortara vezetésével öten sorjáztak ki.

Juncadella a 17. körben, Auer eggyel később állt ki – az osztrák márkatársa elé tért vissza, de a spanyol hamarosan visszavette pozícióját. Ekkor azonban már ott lihegett nyomukban a korábban, 10. körben kiálló BMW-s, Marco Wittmann. A 7. rajthelyről induló német rövidesen mindkét Mercedest megelőzte, és átvette az elméleti vezetést (négy versenyző elhúzta kötelező kiállását). Az első körben kiálló Mortara is remek tempót diktált, rövidesen már ő volt Wittmann mögött.

A kétszeres DTM-bajnok magabiztosan vezette az 55 perces versenyt és elhúzni látszott, az utolsó negyedórában viszont Mortara és Juncadella közelebb került, az utolsó öt percben pedig Mortara DRS-ét is használhatta Wittmann ellen, hogy megakadályozza a BMW győzelmét. Az utolsó köröket Wittmann úgy teljesítette, hogy Mortara a lökhárítóján lihegett, a svájci fegyvertárában azonban nem volt semmi, amit előránthatott volna – a hazai futamát megnyerő Wittmann kitörő örömmel jelentkezett a csapatrádióban, amint átszelte a célvonalat.

Az egy másodpercen belül célba érő dobogós Wittmann, Mortara és Juncadella mögött Bruno Spengler következett, két másik Mercedest, Lucas Auert és Paul di Restát megelőzve. Legjobb audisként Nico Müller hetedik helyet szerzett a márkának, amely szenvedett a Norisringen.

A futam során egymásra talált a bajnokság első két helyezettje, Paffett és Glock. A Mercedes-pilóta hosszú körökön keresztül üldözte az ex-F1-est, és számos alkalommal próbálkozott is: a két autó többször összeért, amit Paffett ingerült rádióüzenetekkel kommentált. Végül Glock egyetlen pontot szerzett 10.-ként, a verseny során hátracsúszó Paffett 13. helyen végzett.

A bajnokságot továbbra is Paffett vezeti 99 pontjával, mögötte Timo Glock 92 egységgel rendelkezik, és győzelme révén ugyancsak 92 pontja van Wittmann-nak.

A 2. futam eredménye (68 kör):

  Versenyző Autó Idő/Hátrány
1  Marco Wittmann  BMW M4 DTM  56:13.000
2  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  +00.450
3  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  +00.860
4  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  +05.497
5  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  +06.062
6  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  +11.707
7  Nico Müller  Audi RS5 DTM  +12.724
8  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  +13.748
9  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  +17.917
10  Timo Glock  BMW M4 DTM  +29.239
11  Philipp Eng  BMW M4 DTM  +29.559
12  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  +31.139
13  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  +32.071
14  René Rast  Audi RS5 DTM  +33.201
15  Jamie Green  Audi RS5 DTM  +35.547
16  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM  +37.893
17  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  +47.521
18  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  1L
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?