DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Tereprali

Dakar: Elköszönt a győzelemtől egy fő esélyes

Rémálomszerűen alakult a Toyota számára a Dakar Rali harmadik szakasza. A vezetést visszahódító Al-Attiyah és de Villiers is elvérzett, így továbbra is Loeb mutat utat az autósok mezőnyében.

Sebastien Loeb kezdte az összetett élén, és ő is fejezte be elsőként a 2017-es Dakar Rali harmadik, San Miguel de Tucuman és Jujuy közötti szakaszát, a nap leggyorsabb embere azonban Nasser Al-Attiyah volt. A 240+124 kilométeres szelektíven négy perces előnyt kovácsolt Loebhöz mért félperces hátrányából, és bár kisebb különbséggel, de továbbra is vezetett, mikor egy sziklának csapódott, és eltörte kerekét. A toyotásnak kétszer kellett megállnia a pályán szerelés miatt, és bár sikerült célba érnie, 2 és negyed órás hátránnyal az összetett 25. pozíciójába csúszott vissza – ő is lemondott a verseny megnyeréséről.

„Vége a játéknak… rossz nap volt, rossz szerencsével. Nagyszerű munkát végeztünk, vezettünk, de tessék…” – nyilatkozott a nap végén Al-Attiyah. „Nem hiszem, hogy akár a verseny befejezése célunk lehet, a csapatnak kell eldöntenie. Örülnék, ha a Toyotával is nyerni tudnék itt, de a szerencse nem kedvezett. Hosszú év várakozás lesz.”



A második nap után még Al-Attiyah állt a második, csapattársa, Giniel de Villiers a harmadik helyen, de a dél-afrikai is megállt a gyorsaságin, akárcsak Nani Roma Toyotája – igaz, ő veszített a legkevesebbet, ötödik helyével jelenleg a márka egyedüli képviselője a legjobb tíz között.

Így az első három helyen máris a Dakar előtt fő favoritnak tartó Peugeot-t találjuk, amely már az első napokban vitába keveredett a Toyotával a japán gyártó javára megváltozott szabályok miatt. Sebastien Loeb vezet 42 másodperccel Carlos Sainz, valamint 4 perccel Stephane Peterhansel előtt. A címvédő 12-szeres Dakar-győztes szerezte szerdán első szakaszgyőzelmét a nap folyamán.

Joan Barreda remekelt a motoros kategóriában, az első ellenőrzőponton kilenc perces előnye volt – a korábbi éllovas Toby Price, a 2016-os győztes már itt 19 percet veszített hozzá képest, a nap végére az ötödik helyig csúszott vissza. Barreda Hondája mögött Sam Sunderland KTM-je és Paulo Goncalves Hondája következik az összesítésben. Xavier de Soultrait, a rövid nyitónap nyertese fokozatosan csúszik hátrafelé, negyedik helyen kezdte, 13. pozícióban zárta a szerdát. Ami a három magyar motoros résztvevőt illeti, az erdélyi Gyenes Emánuel 22., Dési János 79., a vajdasági Saghmeister Gábor 91. pozícióban zárt, az újonc Horváth Lajos azonban többször elesett, teljesen kimerült, így fel kellett adnia a versenyt.

 

Gaston Gonzalez volt leggyorsabb a quadosok között, ezzel azonban csak az összetett második helyére kapaszkodott fel, a vezetést Ignacio Casale vette át, míg az addigi éllovas, Pablo Copetti a harmadik pozícióba csúszott vissza. Eduard Nikolaev nyerte a kamionos szakaszt Kamazzal, fél percre csökkentve Martin Kolomy előnyét az összesítésben, a címvédő Gerard de Rooy pedig defekt miatt bukott el egy órát. Az UTV kategóriát vezető Tim és Tom Coronelt eközben a verseny két napja után átsorolták az autósok közé, mivel versenygépeiket túl erősnek ítélték riválisaikhoz képest.

A csütörtöki nap érdekessége, hogy az összesen 521 kilométeres távból 416 kilométer szelektív lesz: a mezőnynek 3500 méteres magasságban kell megbirkóznia a homokdűnékkel, és nap közben átlépi a bolíviai határt, mielőtt eléri a célállomást, Tupizát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: