A tereprali-világbajnokság idei egyetlen európai futamát rendezték az elmúlt napokban Portugáliában, ahol nem a sivatag, hanem az erdő és a sár jelentette a kihívást: iszonyatosan csúszós pályákon kellett versenyezni, és teljesen más kihívás várt a mezőnyre, mint a Dakaron, vagy az előző versenyen, Abu Dhabi sivatagjában.
Azonban ahogy azzal, úgy ezzel is a címvédő Nasser Al-Attiyah birkózott meg legjobban: a katari klasszis két szakaszt nyert meg az ötből, köztük a leghosszabb, közel 400 kilométereset is, és semmilyen hibát nem követett el, ellenben a riválisai közül szinte mindenki bakizott kisebbet, vagy nagyobbat. A Prodrive Hunterrel versenyző pilóta óvatosabban kezdett, majd a második napon az élre állt, és onnantól nem is adta ki a kezéből a vezetést. Al-Attiyah saját bevallása szerint az összképet tartotta szem előtt, nem kockáztatott, de így is révbe ért, megnyerte a futamot, és végül 45 pontot gyűjtött (a szakaszokon szerzett pluszpontokkal együtt), ami azt jelenti, hogy a Dakaron történt kiesése ellenére már ő vezeti a tabellát.
Pedig ezt nem könnyítette meg Carlos Sainz, aki a Dakart megnyerte az Audival, és mivel az a verseny jóval több pontot ér, mint bármely más, ezért az is belefért neki, hogy Abu Dhabiban nem állt rajthoz. Most viszont újra ott volt, az Audi kiszállása miatt korábbi csapatához, az X-Raid Minihez tért vissza, és kifejezetten jó tempót is diktált. Voltak kisebb-nagyobb hibái, túlcsúszásai, egyszer elhagyta a Mini motorháztetejét és első lökhárítóját, de végig ott autózott az élmezőnyben, ám a dobogóról végül lemaradt: egyrészt kapott 2 perc, 20 másodperc büntetést, másrészt az utolsó szakaszon csak 17. időt autózott, ott ment el neki a pódium. A spanyol Matador így végül a negyedik helyen 6 perc, 12 másodperc lemaradással, és elveszítette első helyét a táblázaton.
A futam dobogójára a helyiek fiatal tehetsége, a Mini pilótája, Joao Fereira állhatott fel a második helyen, a Toyota pedig egy harmadik hellyel távozhatott Portugáliából Lucas Moraes révén. Nagyon szoros küzdelmeket láthattunk, Ferreire 2 perc, 49 másodpercet, Moraes pedig mindössze 3 perc, 36 másodpercet kapott a győztes Al-Attiyahtól.
A hét leggyorsabb versenyzője egyébként Yazeed Al-Rahji volt, aki szintén nyert szakaszt és átmenetileg vezetett is, de a hosszú szakaszon felborította a Toyotát, amivel húsz percet veszített, és innen már csak az ötödik helyig tudott felzárkózni. Szintén gyorsan kezdett, aztán kiesett Guerlain Chicherit, aki megnyerte az első szakaszt, de előbb a másodikon, majd a harmadikon is kiesett, így ő végül csak az első szakaszon szerzett öt pontját tudta zsebre vágni Portugáliában.
A Toyota egyébként az Al-Attiyah révén elért sikerek után most jóval nehezebb helyzetben van, egyrészt egy futamot sem nyert még idén, mársészt a vb-esélyei is jelentősen kisebbek jelenleg, hiszen a legjobb toyotás Al-Rahji hátránya már 33 pont a katarihoz képest. Az pedig pláne érdekes, hogy a többszereplős gyári Toyota Gazoo Racing csapatszinten is csak 23 ponttal vezet az egyedül Al-Attiyah-t jelentő Nasser Racing előtt a konstruktőri versenyben...
Az ötfutamos bajnokság negyedik állomását Argentínában rendezik majd június első hetében.
A portugál futam végeredménye:
1. Nasser Al-Attiyah, Edouard Boulanger Prodrive
2. Joao Ferreira, Filipe Palmeiro Mini +2:49
3. Lucas Moraes, Armand Monleon Toyota +3:36
4. Carlos Sainz, Alex Haro Mini +6:12
5. Yazeed Al-Rahji, Timo Gottscahlk Toyota +17:11
A bajnokság állása három verseny után:
1. Nasser Al-Attiyah, Edouard Boulanger/Mathieu Baumel Prodrive 112
2. Carlos Sainz, Lucas Cruz/Alex Haro Audi/Mini 100
3. Yazeed Al-Rahji, Timo Gottschalk Toyota 79
4. Lucas Moraes, Armand Monleon Toyota 76
5. Guerlain Chicherit, Alex Winocq/Mathieu Baumel Toyota 69