DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

Retro – Alonso csalás nélkül is nyerni tud

2010-ben ezen a napon rendezték az egyik legizgalmasabb Szingapúri Nagydíjat, amely többek között Alonso győzelméről, Hamilton és Webber ütközéséről, valamint Kovalainen égő autójáról marad emlékezetes.

Néhány hete a Formula-1 hivatalos youtube-csatornája arra kérte a rajongókat, szavazzanak kedvenc Szingapúri Nagydíjukra. A legtöbb voks a 2010-es versenyre érkezett, s ez a választás valószínűleg nem is alaptalanul, hiszen már a hétvége felvezetése sem volt akármilyen: úgy vágott neki a mezőny a harmadszorra megrendezett éjszakai viadalnak, hogy öt pilóta – Mark Webber, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Jenson Button – is a tabella élére állhatott volna egy esetleges győzelem esetén.

Az időmérő edzésen a Ferrari színeiben versenyző Alonso bizonyult a leggyorsabbnak, aki szemlátomást lendületbe jött a bajnokságnak ezen szakaszára, hiszen az ezt megelőző Olasz Nagydíjat is ő nyerte. Ezúttal Vettel tűnt a legnagyobb ellenfelének, hiszen ő kvalifikálta magát még az első rajtsorba, míg az éllovas Webber elé mindkét McLaren befurakodott.

F1_2010_Szingapúr_rajt



Alonso és Vettel már rögtön a start utáni pillanatokban összecsapott: a Red Bull német jobban indult el, ám a spanyol egy határozott mozdulattal lezárta előtte az ívet, így meg tudta tartani a vezetést. A két klasszis csatája végül az egész futamon keresztülívelt: Alonso nem bírta lerázni magáról az akkor még vb-cím nélkül álló riválisát, ráadásul a 29. körben még a bokszkiállásukat is egyszerre ejtették meg!

A kétszeres összetett győztes keze azonban nem remegett meg, s végül szűk három tizedmásodperces előnnyel megnyerte a futamot, ezzel valamelyest feledtette két évvel ezelőtt ugyanitt aratott, botrányos győzelmét (2008-ban Nelson Piquet szándékosan falhoz vágta a Renault-t, hogy nyerő helyzetbe a bokszot előtte meglátogató csapattársát). Ráadásul a pole és a győzelem mellé Alonso még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, így tökéletes hétvégét zárt a spanyol.

F1_2010_Szingapúr_Alonso

Persze a futam nem csak erről marad emlékezetes. A harmadik helyen célba érő, s ezzel az összetettbeli vezetést megőrző Webber versenye is kalandosan alakult, köszönhetően Hamilton túl ambiciózus előzési kísérletének. Az incidensből azonban a brit jött ki rosszabbul, hiszen kiállni kényszerült, így a McLaren versenyzőjének hátránya jelentősen megnőtt a pontversenyben – különösen annak fényében fájhatott neki a nullázás, hogy a negyedik helyen pedig Button ért célba, így már csapaton belül sem volt egyértelmű a fölénye.

A futamot több további baleset is tarkította: az ebben az évben visszatérő Michael Schumacher például a Saubernél Pedro de la Rosa helyét átvevő Nick Heidfelddel ütközött. Utóbbi csapattársa, Kamui Kobajasi is összeért a hétszeres világbajnokkal, majd a japán a falnak is nekiment – hogy aztán néhány pillanattal később pedig Bruno Senna az ő autójának hajtson neki, kiváltva ezzel a Szingapúrban gyakorlatilag elmaradhatatlan biztonsági autós fázist.

A verseny egyik legemlékezetesebb jelene a leintés előtti körökben történt, amikor Heikki Kovalainen Lotusából szivárogni kezdett az üzemanyag, miután összekoccantak Buemivel. A finn pilóta autója aztán ki is gyulladt, amelyet a célegyenesben leparkolva saját kezűleg igyekezett eloltani. Izgalmakban tehát nem volt hiány a 2010-es viadalon, ráadásul a világbajnokság is szoros maradt: még az ötödik helyet elfoglaló Button is csupán egy futamgyőzelemnyi távolságon belül maradt Webberhez képest – mindezt négy futammal a szezon vége előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: