Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. október 19. csütörtök

Hangolódjunk Spára: 17 éves Az Előzés

Fangióhoz imádkoznak az amerikai rajongók ebben a felettébb furcsa F1-es reklámban

"Kihez is imádkozunk ma?" - merül fel a kérdés egy tradicionális amerikai családban étkezés előtt. "Hát Juan Manuel Fangióhoz, a Maestróhoz!" - hangzik a válasz. Így hát a nagy Maestrónak köszönik meg az izgalmas F1-es szezontól kezdve Hamilton és Vettel létezésén át még azt is, hogy a hétvégén az austini pályán lehulló bizonyos csapadékmennyiség esetén még vissza is fizetik a rajongóknak a jegy árát a szervezők.  

Leleplezték a Formula-E római pályáját

Jövőre április 14-én első alkalommal érkezik a Formula-E, de egyáltalán bármilyen autóverseny-sorozat Róma utcáira, most pedig be is mutatták a pálya vonalvezetését a sorozat három bajnoka, Piquet, Buemi és di Grassi, valamint a sorozatban való debütálására készülő Luca Filippi közreműködésével. Az alábbi videón és képeken látható, hogyan fest majd a város özleti negyedében épült, 2,8 kilométer hosszú pálya, amely, mint az F1Fanatic rámutatott, használja annak a vonalvezetésnek egy részét is, amit még az évtized elején egy végül meghiúsult F1-es Római Nagydíj terveként álmodtak meg.

DMfqOu_V4AAwsYk

DMgi_djVQAALHWO

Tavaly ez a Hamilton-kör vitt mindent Austinban

2016-ban Lewis Hamilton egy parádés első szektorral szerezte meg a pole-t az USA Nagydíj időmérőjén:

A Mercedes kipróbálhatta a Bikák szimulátorát

"A Red Bull engedte, hogy kipróbáljuk a szimulátorukat" - írta a Mercedes hivatalos Twitter-fiókja az alábbi képhez, ahol egy texasi rodeó bika látható Austinban...

 

Visszatér a Pikes Peakre és rekordot döntene a Volkswagen

Az alábbi videóból az derül ki, hogy 2018-ban ismét nekifut a híres Pikes Peaknek a Volkswagen - utoljára harminc éve, 1987-ben vágtak neki gyári autóval, akkor egy kétmotoros II-es Golffal, ami a cél előtt nem sokkal technikai okok miatt megállt. A hírek szerint egy elektromos prototípus lehet a befutó és igyekeznek megdönteni Sebastien Loeb 2013-ban felállított pályacsúcsát.

USA Nagydíj: Amikor Schumacher kis híján letolta a pályáról Coulthardot

2000, Indianapolis, vizes pálya, Schumacher és Coulthard:

Hartley elégedetlen a fényképével, a Toro Rosso megnyugtatta

Így fest az új-zélandi zászló és az új pilóta, Brendon Hartley fényképe a Toro Rosso garázsa felett - a versenyző szerint "Ez a csúnya képem":

 

Csapata azonban szintén Twitteren nyugtatta meg: "ugyan már, annyira nem csúnya..."

Mentora, Colin McRae tiszteletére autózik hétvégén a Citroen pilótája

Hétvégén a Citroen gyári versenyzője, az idén két WRC-futamot is megnyerő Kris Meeke is rajthoz áll a Rallylegenden, méghozzá egy Citroen Xsara WRC-vel. Meeke ezzel a tíz éve elhunyt Colin McRae-ről emlékezik meg, aki annak idején mentorálta a Citroen mai versenyzőjét és maga is egy Citroen Xsara WRC-ből vonult vissza a rali-világbajnokságtól - nem számítva azt a két futamot 2005-ből, amikor a Skodát kisegítve még rajthoz állt egy Fabia WRC-vel.

meeke

fotó: dppi

 

 

Ez lesz a 2018-as szezon legütősebb utánpótláscsapata

A motorsport.com értesülése szerint két új versenyző érkezik a Formula-2-es ART istállóhoz, mégpedig az utánpótlás-piramis két igen ígéretes tagja: a Formula-3-as Európa-bajnok, Lando Norris, a McLaren védence, valamint a GP3 bajnoka, George Russell, aki a Mercedes pártfogoltja, és az alsóbb kategóriában is az ART pilótája volt. Mindketten első próbálkozásra nyerték meg szériájukat.

A korábbi információ arról szóltak, hogy a britek reménysége, Norris a Prema csapathoz tart (velük dominálta idén az F2-t Charles Leclerc, míg tavaly Pierre Gasly nyerte a címet), de úgy tudni, az alakulat egyik tulajdonosa, Lance Stroll apja, Lawrence Stroll megakadályozta csatlakozását. A híroldal szerint a Premánál Sean Gelael és Nyck de Vries vagy Oliver Rowland köthet ki: bárhogy is legyen, 2018-ban a GP2/F2 legeredményesebb istállója, az ART tehetséges párosával jó eséllyel visszavághat a Premának, amely 2016-os beszállása óta veretlen a kategóriában.

Hamilton a NASA-nál járt

Az USA Nagydíj előtt Lewis Hamilton bejutott a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal központjába, ahol többek között az űrruha egyes darabjait is felpróbálta.

Bajnoknézőben - Nyerteseink egy Peugeot-val utazhattak Máriapócsra

Játékot hirdettünk a Formula.hu weboldalán, melynek szerencsés nyertese a 2017-es év autójával, egy Peugeot 3008 Allure-rel utazhatott a ralikrossz-ob rabócsiringi futamára, hogy a helyszínen Kiss Pál Tamás vendégeként szurkolhasson a márka bajnokesélyesének. A győztes nem hiába tette meg a több száz kilométert, a pilóta bajnoki címmel hálálta meg a látogatást. 

Részletesebb beszámoló ezen a linken olvasható!

Hogy mennyi egy WRC végsebessége? Nagyjából ennyi...

Íme pár felvétel a Katalán Raliról, ahol 190 és 200 km/h-s sebesség között szabályoztak le az idei WRC-k - ez természetesen pályától, beállítástól is függ, de itt elég jól hallatszik, hogy ez a vége...

Austini F1-es emlékek: amikor Hamilton levadászta Vettelt

Óriási tömeg előtt rendezték Austinban a 2012-es USA Nagydíjat, amely egy kiváló Hamilton-Vettel csatát hozott. A német pilóta rajtolhatott a pole-ból, meg is őrizte első helyét, de Hamilton már ekkor is nagyon érezte ezt a pályát: négy kör alatt megelőzte Mark Webbert és Vettel után eredt. Az első bokszkiállásig nem érte utol, utána viszont fokozatosan csökkentette hátrányát és a lekörözötteket is kihasználva megelőzte a Red Bullt. A hajrában Vettel mindent megtett, hogy visszavágjon, de végül hat tizedmásodperccel Hamilton lépte át hamarabb a célvonalat, így megszerezte a győzelmet.

A kétperces visszatekintő videó átkattintás után indul!

Különös karrierút: az IndyCarba igazolt a Mercedes DTM-sztárja

A kanadai Robert Wickensben az évtized kezdetén még a következő nagy F1-es sztárt látták, miután év végi második lett az akkori F2-ben és a GP3-ban, majd 2011-ben megnyerte az akkor még igen nagy presztízsű WSR 3.5 bajnoki címét. A pilótát azonban más irányba terelte a sors, és miután a Formula-1-es csapatok nem tolongtak a kegyeiért, a Mercedes DTM-különítményében kötött ki. Itt versenyzett az elmúlt hat szezonban, eközben hat futamgyőzelmet is szerzett, legjobb év végi helyezése pedig a tavalyi negyedik hely lett. Ám miután a stuttgartiak bejelentették, hogy 2018 végeztével kiszállnak a DTM-ből, pilótáik is alternatíva után kezdtek nézni, Wickens pedig már most távozik, mint ahogy azt elsőként a Mercedes bejelentette Twitteren.

A kanadai formulaautós előéletéhez nyúlik vissza, és az IndyCarban fog versenyezni a következő szezonban. A 28 éves pilóta már idén is kacérkodott a sorozattal, sőt majdnem egy futamon is rajthoz állhatott a Road America versenypályán, amikor a Schmidt Peterson Motorsport orosz pilótájának, Mihail Aljosinnak vízumgondjai akadtak - végül azonban az edzések után vissza kellett adnia az autót. Wickenst most éppen az SPM igazolta le, ahol honfitársával és jó barátjával, James Hinchcliffe-fel lesznek majd csapattársak 2018-tól. 

 

 

wickens

A 62 éves Eliseo Salazar bemutatójával leplezték le Chile versenypályáját

Még a dél-amerikai ország egyetlen F1-es pilótája is reaktiválta magát annak apropóján, hogy Chile fővárosa, Santiago komoly nemzetközi autóversenyt rendez hamarosan, hiszen 2018. február 3-án a Formula-E látogat az országba. Be is mutatták az utcai pálya vonalvezetését, miközben Salazar egy FE-autóval szórakoztatta a közönséget.

22366555_1419904784794745_6184489861590051196_n

Leclerc nemcsak az F2-es mezőnnyel bánt el, de csapattagjait is bármikor zsebre teszi

A versenypályán a Prema nyújtja idén a leglátványosabb teljesítményt a Formula-2-ben, de az olasz csapatban más tekintetben is példátlan a kreativitás. A sorozat egy közönségszavazást indított, ahol azt a gárdát jutalmazzák a Dallara-díjjal, amely a csapatszellemet legjobban átadó fotót készíti magáról. Az F2 Instagramján megnézhető a többiek, mint az ART, a DAMS vagy a Russian Time csoportképe is, és a fotó kedvelésével lehet leadni a szavazatot, de kétségtelenül a Prema állt elő a legviccesebb ötlettel: az aszfalton fekve azt a látszatot keltik, mintha a két versenyző, Charles Leclerc és Antonio Fuoco a tenyerén tartaná a komplett szerelőgárdát.  

DMQktbDX4AIjAsb

Először mosolyognak vissza japán szemek a Borg-Warner Trófeáról

Ez az autóversenyzés talán legértékesebb serlege, amit az Indianapolis 500 győztese kap meg - pontosabban a győztes csak egy kicsinyített másolatban részesül, és mindig csak a következő januárban, tehát az idei oválversenyt megnyerő Takuma Sato is vár még rá. Az eredeti Borg-Warner Trófeára azonban már rákerült az arcképe a 100 többi arc mellé, amelynek hivatalos bemutatását kedd este tartották Indianapolisban.

DMYATCkWAAIUl_l

22528171_1136241069841988_612861975784401562_n

22528952_1136241433175285_3161915399701655993_o

A Toyota leigazolta a WRC észt sztárját egyik finn pilótájának kárára

Ott Tanak idén komoly szintet lépett a rali-vb mezőnyében, hiszen az M-Sport pilótájaként rendszeres dobogóssá vált, Szardínián és Németországban futamot is nyert, és jelenleg a második helyet foglalja el a bajnokságban. A Toyotánál úgy gondolták, eleget láttak, és gyorsan le is csaptak a 30 éves észt tehetségre, bejelentve, hogy vele kiegészülve jövőre a teljes szezonban három autót indítanak a WRC-ben. Tanak és navigátora, Martin Jarveoja mellett Jari-Matti Latvaláék és Esapekka Lappiék párosa marad a japánok kötelékében 2018-ra. Jelenlegi harmadik autójuk tagjaira azonban nem számítanak tovább versenyzőként, sőt, Juho Hanninenék már a szezonzáró Ausztrál Ralin sem gurulnak ki a szakaszokra. A navigátor Kaj Lindström viszont már a szezon végén a Toyota sportigazgatójává lép elő, a 36 éves Hanninen sorsa pedig egyelőre még kérdéses, noha a Toyota közleményében Tomi Makinen csapatvezető hangsúlyozta, hogy Hanninen örökké a Toyota család tagja marad - már csak azért is, mert ő fejlesztette a Yaris WRC-t. 

DMZerwpW4AEzvYP

Így jelentkezett be ismét F1-es versenyzésre Danyiil Kvjat

Mielőtt végre visszaülhetne a Toro Rossóba, a csapat még adott egy elég furcsa feladatot orosz pilótájának, Austin előtt éppen ő volt ugyanis sorban a különös pályabemutató leforgatásával, játékfigurák és sínpályán haladó F1-es kisautók között. Szerencsére neki csak egy cowboy-kalapot és egy bajúszt kellett felöltenie. 

Hogy maradhat-e az USA Nagydíj után is, az viszont még egyáltalán nem biztos.

Ezt is megéltük: Szaúd-Arábia rendezi a következő Bajnokok Tornáját

Bár idén januárban, Miamiban nagy sikerrel zajlott le a világ legjobb autóversenyzőinek éves gálatornája, és valószínűnek tűnt, hogy a következő kiírásnak is Florida adhat majd otthont, most mégis egy egészen meglepő, új helyszínt jelentettek be a szervezők a 2018 januárjában sorra kerülő folytatáshoz: a Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban található, Fahd királyról elnevezett stadiont. Az arab ország ezzel tizedik államként iratkozik fel a Bajnokok Tornáját 30 éves története során fogadó államok közé.

Fontos apropója van azonban annak, hogy miért erre a szokatlan helyszínre esett a választás: Szaúd-Arábiában 2018-ban lép életbe a törvény, amely a világon utolsóként az ottani női lakosoknak is engedélyezi a gépjárművek vezetését, ez ugyanis mindezidáig csupán a férfiak kiváltsága volt az iszlám tanokat legszigorúbban értelmező országban. Ennek mintegy megünnepléseként csaptak le a Race of Champions megrendezésére, és a közleményben külön kihangsúlyozták, hogy a résztvevő versenyzők között férfiakat és nőket egyaránt szívesen látnak. Valószínűleg igyekeznek is majd női vendéget hívni, ami mindezidáig nem volt gyakori a RoC történetében: csupán Susie Wolff volt a mezőny tagja 2013 és 2015 között.

Az egyéni torna címvédője Juan Pablo Montoya, a nemzetek versengését pedig idén Németország nyerte, noha az ország összes megmérettetésére egyedül Sebastian Vettel állt ki, miután csapattársa, Pascal Wehrlein megsérült egy balesetben. A torna idén került át a megszokott év végi időpontjáról az év elejére, a 2016-os szezon során így nem is rendezték meg, a tervek szerint azonban jövőre visszakerül a megszokott szezonvégi dátumra, így várhatóan 2018 során két eseményt is rendeznek majd - és az év végén visszatérhetnek Miamiba.

sa

sa1

 

Olvastad már?